Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@20:15:35 GMT

معاملات فرابورس باطل شد؛ مدیرعامل عذرخواهی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۵۹۹

ساعت24-در پی اختلال در هسته معاملات، هیچ یک از معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس ایران مربوط به روز گذشته (سه‌شنبه) مورد تایید این رکن بازار سرمایه قرار نگرفت و مدیرعامل فرابورس از این بابت عذرخواهی کرد.

 روز گذشته فرایند سفارش‌گذاری در سامانه معاملات از سوی کارگزاری‌ها و معامله‌گران آنلاین با اختلال همراه شد؛ به طوری که به دلیل مشکل فنی ایجادشده در هسته معاملات فرابورس تنها در مدت زمان کوتاهی فرایند سفارش‌گذاری به صورت منقطع و نه پیوسته امکان‌پذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه‌های گذشته این اولین باری نیست که معامله گران بازار سرمایه با مشکل در ثبت سفارش خرید یا فروش روبرو می‌شوند اما در روز گذشته این مشکل تا پایان ساعات معاملاتی ادامه داشت.

در پی بروز این مشکل شب گذشته مدیرعامل فرابورس ایران عذر خواهی و اعلام کرد "تایید نکردن تمامی معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس تنها راه حلی بود که با توجه به عدم دسترسی عادلانه به سامانه و عدم اجماع برای کشف قیمت منصفانه می‌شد انتخاب کرد. از این بابت باید از تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران عذرخواهی و دلایل فنی این رویداد را با بیشترین اولویت بررسی و پیگیری خواهیم کرد".

عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از این عذرخواهی استقبال و عده‌ای به مشکلات ماه‌های و هفته‌های گذشته اشاره کردند و این عذرخواهی را کافی ندانستند. عده‌ای نیز خواهان رسیدگی سازمان بورس به این اوضاع شدند و معتقد بودند که شرکت مدیریت فناوری بورس باید در این مورد عذرخواهی کرده و پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، از آنجاکه مطابق ماده ۲۰ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران، مدیرعامل فرابورس می‌تواند در صورتی که خطایی متاثر از اشکال در سامانه معاملات وجود داشته باشد معاملات را تایید نکند و با توجه به عدم رعایت انصاف در موضوع تقارن دسترسی افراد به سامانه معاملات، شرکت فرابورس ایران معاملات صورت‌گرفته در تمامی نمادهای معاملاتی بازارهای فرابورس را در روز معاملاتی سه‌شنبه (۲۰ آذر ماه ۱۳۹۷) مورد تایید قرار نداد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • محرک جدید بورس
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • نصیرزاده: مشکل یحیی به کمک خودش حل می‌شود
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​