Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون سياسي و امنيتي فرمانداري ابرکوه با اشاره به مشکل بيکاري تعدادي از جوانان منطقه و اهميت ايجاد اشتغال براي اين گروه جمعيتي تأکيد کرد: جذب نيروهاي محلي بايد در اولويت نخست مسئولان کارخانه‌ها، شرکت‌هاي توليدي و خدماتي باشد.

به گزارش ايرنا ، علي‌اکبر اسحاقي روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان که با حضور امام‌جمعه برگزار شد، افزود: بررسي و پيگيري لازم براي اشتغال افراد متخصص محلي توسط سرمايه‌گذاران در دستور کار آنها قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بر نقش اداره فني و حرفه‌اي در تأمين و تربيت نيروي انساني ماهر و نيمه ماهر موردنياز بازار کار تأکيد کرد و اظهار داشت: اين امر در ايجاد اشتغال و رفع بيکاري افراد و جوانان جوياي کار مهم است.
معاون فرمانداري تأکيد کرد: توجه به آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در شرايط کنوني براي توسعه اقتصادي و شتاب دهي به فرايند توليد ازجمله ضرورت‌هاي اجتماعي و فرهنگي است .
اسحاقي بابيان اينکه برنامه‌ريزي نظام آموزشي بايد در جهت ايجاد مهارت‌هاي لازم و تأمين نيروي انساني جامعه باشد، افزود: الزام و ضرورت رشد و توسعه اقتصادي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است که توأم با علم ، فن و هنر است و نقش بسيار مهمي در تأمين نيروي انساني کارآمد جامعه ايفا مي‌کند.
معاون فرمانداري ابرکوه اضافه کرد: ترويج کار و فرهنگ کارآفريني بايد توسعه يابد و فرصت‌هاي شغلي شهرستان نيز معرفي شود تا سرمايه‌گذاران بهتر بتوانند اقدام به سرمايه‌گذاري کنند.
همچنين رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي ابرکوه با تأکيد بر به‌کارگيري نيروهاي بومي در واحدهاي توليدي خاطرنشان کرد: براي اجراي اين طرح شيوه‌نامه‌اي با توجه به ضوابط و قوانين و نياز شهرستان تهيه و مصوب شد.
ناصر زارع با تاکيد به جذب نيروهاي محلي در واحدهاي توليدي و خدماتي در کاهش آمار بيکاران، يادآور شد: مسئولان براي ايجاد اشتغال تلاش بيشتري داشته باشند.
زارع افزود : افزون بر هزار و 500 نيرو در چهار سال گذشته در واحدهاي توليدي ، خدماتي ، تعاوني ، کشاورزي، صنعتي و معدني مشغول کار شدند که بيش از 20 درصد آنان افراد غيربومي هستند .
رئيس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعي ابرکوه در حاشيه نشست يادشده در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، آمار جمعيت بيکار شهرستان را هم‌اکنون ،14.1 درصد ذکر کرد.
زارع تصريح کرد: با توجه به سياست‌هاي نظام و تلاش مسئولان ايجاد اشتغال جوانان در اولويت تمام‌کارها قرار دارد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: امسال 143 ميليارد ريال وام کم‌بهره به متقاضيان 126 طرح اشتغال‌زايي در روستاها پرداخت‌ شد.
وي يادآور شد : اين تعداد طرح از مجموع 230 طرح اشتغال‌زايي با پيش‌بيني دريافت 210 ميليارد ريال وام بود که به بانک‌هاي عامل معرفي شدند، و مابقي طرح‌ها هم در نوبت پرداخت وام قرار دارند.
وي اظهار کرد: با اجراي اين طرح‌ها در حوزه صنعت ، کشاورزي، گردشگري و خدماتي زمينه اشتغال 244 نفر فراهم خواهد شد.
اين مسئول بابيان اينکه، توليد و اشتغال پايدار و ارائه خدمات به روستائيان در اولويت امور قرار دارد، ادامه داد: پرداخت وام اشتغال به روستائيان و عشاير باعث ماندگاري بيشتر مردم در روستاها و جلوگيري از مهاجرت و رونق توليد مي‌شود.
امام‌جمعه ابرکوه هم در حاشيه اين نشست در گفت‌وگو با ايرنا با تأکيد بر اهميت رونق توليد و اشتغال و آمار 14.1درصد بيکاري منطقه يادآور شد: اولويت نخست مديران واحدهاي توليدي، صنعتي و معدني در جذب نيرو، بايد افراد جوياي کار محلي باشد.
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني با اشاره به اينکه ابرکوه از شهرستان‌هاي محروم و کمتر توسعه‌يافته استان يزد است، يادآور شد: اشتغال جوانان جوياي کار به‌ويژه دانش‌آموختگان مراکز دانشگاهي و آموزش عالي يکي از دغدغه‌هاي اساسي مسئولان است.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابرکوه تصريح کرد: فعالان اقتصادي که در بخش توليد و اشتغال حاضر به سرمايه‌گذاري باشند ، با استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود منطقه ، فرمانداري و ساير دستگاه‌هاي دولتي از آن‌ها حمايت مي‌کنند.
هم‌اکنون بيش از 500 کارگاه و واحد اقتصادي، خدماتي، صنعتي، معدني، تعاوني، کشاورزي و ساختماني در ابرکوه فعال است که زمينه فعاليت افزون بر پنج هزار کارگر در اين واحدها فراهم‌شده است .
مرکز شهرستان 53 هزارنفري ابرکوه در 140 کيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنر دست و صنعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ آقای پوریان و همسرش خانم آشوری می‌گویند: در واحد تولیدیشان علاوه بر آموزش تخصصی گلدوزی با چرخ، شیوه‌های نوین کسب و کار را به مجموعه تحت پوششان آموزش می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز می‌گوید: سه هزار هنرمند در گنبدکاووس در رشته سوزن دوزی فعالیت می‌کنند و وجود چنین زنجیره‌های تولیدی، رونق کسب و کار آنها را موجب می‌شود.

مریم آتابای خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر حفظ نقوش سنتی سوزن دوزی قوم ترکمن، تلاش کرده است، این رشته را کاربردی‌تر و با هزینه‌های کمتری در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه تولیدات این واحد فعال در گنبدکاووس تلفیقی از هنر دست و صنعت است، گفت: استفاده از پوشاک سوزن دوزی شده، بسیار مورد توجه قشر‌های مختلف قرار گرفته است و ما هم به دنبال حمایت از کسب وکار‌هایی که رنگ و بوی تولید داخلی داشته باشد، هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است