Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اصلانی گفت: مسجد عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری با همکاری ساکنان شهرک‌های مفتح، گلستان و ارغوان، می‌تواند مرکز مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این شهرک‌ها شود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام مهدی اصلانی» در آیین افتتاح مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که 20 آذرماه در شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان شهر ری برگزار شد، با بیان اینکه مساجد مهم ترین پایگاه نشر معارف دینی در جامعه هستند، گفت: تاریخ نشان داده است هر وقت مسجدی در منطقه ای موثر باشد میزان مشکلات و معضلات فرهنگی در آنجا کم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهرک های مسکونی در کشور بدون وجود مراکز دینی و فرهنگی به ویژه مساجد ساخته میشوند، افزود: گروهی از جوانان بسیجی، انقلابی و دغدغه مند چند سال پیش موضوع مشکلات شهرک های گلستان، ارغوان و مفتح را مطرح کردند و ما با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهی ساکنان این شهرک ها کلنگ ساخت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سال 1396 به زمن خورد و امسال در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شاهد آغاز به کار آن هستیم.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با همکاری ساکنان شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان، می تواند مرکز مقابله با آسیب های اجتماعی در این شهرک ها شود.

 

وی گفت: تقویت جایگاه مساجد در کشور می تواند موجب کاستن از آسیب های اجتماعی و مقابله با ناهنجاری های فرهنگی شود، هرچند گاهی شاهد کم توجهی به مساجد از سوی برخی دستگاه های فرهنگی هستیم.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي مشهد تودیع و معارفه بیرجند اصفهان هرمزگان پرسپولیس مرکز رسیدگی به امور مساجد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلکسیونی از زیبایی‌ها را در اورامانات کرمانشاه ببینید 

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه به تنوع جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و... در اورامانات کرمانشاه اشاره کرد و گفت: گردشگران می توانند در این منطقه کلکسیونی از زیبایی ها را ببینند.

سیف الله رنجبر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به میزبانی منظر جهانی فرهنگی تاریخی اورامانات از میهمانان نوروزی، اظهارکرد: هرساله در ایام نوروز گردشگران بسیار زیادی به منطقه اورامانات سفر می کنند. امسال هم با تدارک برنامه هایی تلاش کردیم تا میزبانی شایسته ای از آنها داشته باشیم. 

وی افزود: منطقه ثبت جهانی شده اورامانات کرمانشاه با دارا بودن طبیعتی بکر و چشم نواز، مردمانی اصیل و با فرهنگ، آداب و رسوم غنی، پوشش زیبای زنان و مردانش و وجود روستاهایی پلکانی با معماری خاص مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می رود. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، در میزبانی از مسافران نوروزی بگونه‌ای برنامه ریزی شده تا حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود. 

وی با بیان اینکه برنامه هایی هم در این زمینه تدارک دیده شده، عنوان کرد: یکی از این برنامه‌ها برپایی سفره افطار در محل موزه مردم شناسی پاوه بود که با حضور مسئولین شهرستان و 200 راهنما و فعال گردشگری برگزار شد. 

رنجبر رونمایی از الواح ثبتی چهار مسجد تاریخی اورامانات را از دیگر برنامه های نوروزی این پایگاه عنوان کرد و گفت: طی سه سال گذشته چهار مسجد تاریخی این منطقه شامل مسجد پیرخضر در شهر پاوه، مسجد عبدالله بن عمر در روستای شرکان، مسجد عبدالله بن عمر در روستای گلال و مسجد قوله در شهر نودشه به ثبت ملی رسیده اند که قرار است در ایام نوروز الواح ثبتی آنها را طی مراسمی رونمایی کنیم. 

وی یکی دیگر از برنامه های این پایگاه در نوروز امسال را معرفی خوراک ها و غذاهای بومی منطقه به گردشگران عنوان کرد و افزود: در این راستا مقرر شده که با همکاری میراث فرهنگی شهرستانهای منطقه نمایشگاه عرضه صنایع دستی و غذا را در روانسر برپا کنیم. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، اوج فعالیت‌های این نمایشگاه پس از زمان افطار خواهد بود. 

وی از برنامه ریزی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و آئین های محلی مردم اورامانات در ایام نوروز هم خبر داد و گفت: معرفی جاذبه‌های فرهنگی اورامانات از طریق تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر صورت می گیرد. 

رنجبر در ادامه با بیان اینکه اورامانات کرمانشاه شامل چهار شهرستان روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی است، عنوان کرد: در هرکدام از این شهرستان‌ها می توانید دنیایی از زیبایی‌ها را ببینید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • تعطیلات نوروزی در قبله تهران
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • کلکسیونی از زیبایی‌ها را در اورامانات کرمانشاه ببینید 
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی