Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:48:20 GMT

«یک ماه، یک کتاب» میزبان تکتم حسینی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۸۳۱

«یک ماه، یک کتاب» میزبان تکتم حسینی می شود

«نارنج مویه‌ها» و «دوشنبه‌های کوهی» از آثار سیده تکتم حسینی در ‌‎بیست ‌و سومین جلسه نقد کتاب شعر زنان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دو کتاب شعر با عناوین  «نارنج مویه‌ها» و «دوشنبه‌های کوهی»  که از سروده‌های «سیده تکتم حسینی» است در ‌‎بیست‌و سومین جلسه نقد کتاب شعر زنان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «نارنج مویه ها» که از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده، برگزیده جایزه «قیصر امین پور» شده است.«دوشنبه‌های کوهی» که با طعم تلخ غربت است، در 76 صفحه با تیراژ 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌ است.

 

 برنامه «یک ماه، یک کتاب» هر ماه به يك شاعر اختصاص دارد . در جلسه قبل این برنامه یعنی بیست‌ودومین جلسه «یک ماه، یک کتاب» به نقد و بررسی دو اثر از مریم آریان  پرداخته شد.

 

این جلسه ‌شنبه، 24 آذر ساعت 16 با حضور سیده تکتم حسینی ، محمد رمضانی فرخانی، افسانه غیاثوند و فریبا یوسفی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

سیده تکتم حسینی از شاعران مهاجر افغانستان در ایران است که گفتن از آیین، مذهب و شعرهای اجتماعی، از جمله محورهای سروده‌های اوست. وی با بیان اینکه در خانواده مذهبی بزرگ شده ام، اظهار داشته است: من اگر شعر عاشقانه می‌گویم خودم را می‌نویسم. یک شعری دارم که می‌گویم: «خیالات خودش را بسته و بی‌حال می‌بافد/ به یاد کودکش زنی که شال می‌بافد» این حس مادرانه من است که در شعر بیان می‌شود. در همین هیات‌ها بزرگ شده‌ام. اینها هم بخشی از علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌هایم ‌هستند. انسان با این حس و حال  و با آن شکوهی که در عاشورا می‌گویند و می‌شنوند،‌ آمیخته می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور کرمان هرمزگان استان بوشهر خراسان جنوبی شیراز بازدید برنامه یک ماه یک کتاب حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رسمی؛ مهدی حسینی نسب بار دیگر سرمربی سایپا شد
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد
  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام