Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان‌شمالی در دیدار رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان خواستار آن شد تا در راستای تحقق برنامه‌های دولت، به ایجاد فضای توأم با امنیت برای عموم سرمایه‌گذاران کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، «محمدعلی شجاعی» در این دیدار با بیان این‌که همه اجزای حاکمیتی در استان را همراه و در کنار خود می‌دانم، ایجاد امید در مردم و تحکیم رابطه آنان با نظام را مستلزم کار تیمی و همراهی همه نهادهای حاکمیتی با قوای اجرایی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از شورای قضایی استان می‌خواهم با همگرایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی، به برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها کمک کنند و از تعطیل شدن بنگاه‌ها جلوگیری شود.

استاندار خاطرنشان کرد: معتقدم نهادهای نظارتی و قضایی با توجه به تخصص و حساسیت‌های خاص خود، به پالایش سیستم و پیمودن مسیری کم خطا در عرصه اجرا کمک می کنند، از این رو از فعالیت های آن ها استقبال می کنیم. وی با اشاره به لزوم پیشگیری از وقوع مفاسد و تخلفات اداری تاکید کرد: جبران بدگمانی مردم به سیستم و خطاهای آن، با اعدام و زندان، میسر نیست.

شجاعی اهمیت توجه به حقوق عمومی و جاری شدن عدالت در جامعه را یادآور شد و گفت: مدیری را که از سقف حقوق قانونی خود برای برطرف کردن مشکل مردم استفاده نکند، بر نمی‌تابم.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جرائم خرد و پرونده‌های قضایی ناشی از مشکلات اقتصادی است بنابراین برای برچیده شدن این معضلات باید به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهیم تا به ثروت‌آفرینی کمک شود.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین مقابله قاطعانه با تخلفات تعزیراتی به‌ویژه گرانفروشی را خواستار شد و از کاهش روند بروکراسی در فرایندهای صدور اسناد مالکیتی و ثبت شرکت‌ها استقبال کرد.

وی هم‌چنین قول مساعد داد که به راه‌اندازی ادارات تعزیرات حکومتی و ثبت اسناد و املاک در آن دسته از شهرستان‌های استان که تاکنون بی‌بهره بود اند، کمک کند.

ضرورت توجه به حقوق زندانیان و حرفه‌آموزی و سوادآموزی آنان و نیز، سوق دادن بخشی از اعتبارات اشتغالزا برای خانواده آنان در راستای پیشگیری از وقوع جرم، از دیگر نکات مورد تأکید استاندار در این نشست بود.

ابتدای این دیدار، حجت الاسلام «جعفری» رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی آمادگی کامل اعضای شورای قضایی استان را برای همکاری همه جانبه با مقام عالی دولت در استان و پیشبرد برنامه‌های دولت و نظام اعلام کرد و استیفای حقوق مردم، سالم‌سازی جامعه و محیط‌های کاری و کمک به برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی و تحقق سرمایه‌گذاری‌ها را از جمله رویکردهای قوه قضائیه برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قدرتمند در پیشبرد امور عمل می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که مسؤولان نیز باید برای اینکه شوراها کارآیی خود را داشته باشند، یاری‌گر آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات جدی دولت، تلاش برای توسعه و آبادانی کشور و نیز رفع مشکلات مردم بوده و تا به امروز گام‌های جدی در این خصوص برداشته است، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا با توجه به اقتضائات هر سال، در امور مختلف فعالیت داشته باشد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این نام‌گذاری‌ها را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و یادآور شد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، به همین خاطر با توجه به اهمیت شعار سال باید همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی استان در همان روزهای آغازین سال جدید، اهتمام به تحقق شعار سال بود که در این راستا اقدامات قابل توجه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان شعار سال را محدود به همان سال دانست، بلکه باید همواره مورد تاکید بوده و برای تحقق آن در سال‌های آتی نیز تلاش کنیم.

شعاعی با بیان اینکه با مشارکت دادن مردم در امور به ویژه بخش تولید، شاهد تحقق عدالت اجتماعی نیز خواهیم بود، اضافه کرد: وقتی صحبت از توسعه به میان می‌آید، ناخودآگاه اذهان به سمت توسعه اقتصادی و اعداد و ارقام می‌شود، این در حالی است که نباید از توسعه اجتماعی که اصلی‌ترین شاخص و دارایی نظام است، فاصله بگیریم.

وی یکی از اقداماتی که دولت به جد به دنبال تحقق آن است، به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن دانست و با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به دلیل در ارتباط بودن آن با تولید و معیشت مردم دو چندان است، تصریح کرد: بی‌تردید این نهضت در دل خود جهش تولید را نیز جای داده است، به همین خاطر باید در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

کد خبر 6088489

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان