Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«امین حطیط» تحلیلگر مسائل استراتژیک و ژنرال بازنشسته ارتش در گفت و گو با ایرنا ادعای کشف تونل های زیرزمینی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را با هدف سرپوش گذاشتن بر چالش های داخلی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انتخابات زودهنگام دانست.

به گفته حطیط آنچه اسرائیل به آن دست می زند هدف نظامی ندارد و نمی توان آن را مقدمه یک جنگ گسترده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی معتقد است عملیاتی که از هفته پیش رژیم صهیونیستی با هدف کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله آغاز کرده، به مانند یک کالای مصرفی برای افکار عمومی در این رژیم است تا نگاه ها را از ناتوانی نتانیاهو به سوی دیگری منحرف کند.
در ادامه متن کامل گفت و گو با امین حطیط می آید:

*ایرنا: یک هفته پس از عملیات 'سپر شمال' و ادعای کشف تونل های منتسب به حزب الله، آیا رژیم صهیونیستی به اهداف خود رسید؟
حطیط: دشمن نتوانست مقاومت، رهبران و هواداران آن را فریب دهد. آنچه رخ داد یک نمایش بود که به تحولات سیاسی درون رژیم صهیونیستی مرتبط می شود. لبنان در دو سطح با آن برخورد کرد، نخست با نگاه تحقیرآمیز به آن نگریست و دوم اینکه از باب احتیاط تحرکات اسرائیلی ها را تحت مراقبت شدید قرار داد تا به دشمن فرصتی برای پیشبرد اهداف و کارهایش در مرز ندهد. اکنون پس از یک هفته آنچه اسرائیل انجام می دهد به روشنی آشکار شده است. آنچه اسرائیل به آن دست می زند هدف نظامی ندارد و نمی توان آن را مقدمه یک جنگ گسترده دانست. این عملیات به مانند یک کالای مصرفی برای افکار عمومی اسرائیل است تا نگاه ها را از ناتوانی نتانیاهو به سوی دیگری منحرف کند. این چیزی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای باقی ماندن در قدرت به آن نیاز مبرم دارد.

*ایرنا: در سخن شما اطمینان زیادی وجود دارد که کار به جنگ کشیده نخواهد شد.
حطیط: دشمن همه تدابیر را اندیشیده تا تحرکات آن به اشتباه تفسیر نشود و حتی پیام هایی به سازمان ملل و از طریق میدان و یا موضع گیری های علنی ارسال کرد که این عملیات دفاعی و مهندسی است و نه هجومی. این ها برای آن بود که فضای جنگ بوجود نیاید؛ جنگی که به نظر، ارتش اسرائیل برای آن آمادگی ندارد.

*ایرنا: می توان گفت که فعالیت های اسرائیلی ها در مرز متوقف خواهد شد؟
**حطیط: نه به نظر من فعالیت های میدانی این عملیات که از روز نخست به نام 'سپر نتانیاهو' هم معروف شد، متوقف نمی شود. چرا که نخست وزیر دشمن آن را به تحقق اهداف گره زد. ما می دانیم که اهداف آن سرپوش گذاشتن بر وضعیت درون رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انتخابات زودهنگام است. بنابراین تا تحقق اهداف، خواهیم دید که بولدوزرها، بیل های مکانیکی و ماشین آلات حفاری از این نقطه به آن نقطه فرستاده می شوند.

*ایرنا: پس در همین چارچوب می شود نتیجه گرفت که رسانه های صهیونیستی از کشف تونل های جدید هم خبر دهند؟
**حطیط: بله، نتانیاهو به این تبلیغات پناه می برد تا برای خود راه بازگشت را در داخل رژیم اشغالگر باز کند. او نیاز دارد تا اخبار این ماجرا به شکل مستمر پمپاژ شود و اگر چنین نشود در داخل، از قدرت سرنگون خواهد شد.

*ایرنا: خبر مفقود شدن یا به سرقت رفتن دو سلاح نظامیان دشمن صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید؟
**حطیط: برای صحبت در این زمینه بگذارید به ادبیات نظامی بازگردم. ما می گوییم شرف یک نظامی به سلاحش و چگونگی استفاده از آن بستگی دارد. زمانی که یک نظامی سلاحش را گم می کند یا از او به سرقت می برند به معنای این است که شرف او بر باد رفته است. حال تیرباری که مفقود شده یک اسلحه بزرگ گروهی است ورنه یک سلاح فردی، بنابراین آنچه رخ داده لگدمال شدن شرافت یک یگان نظامی است.
همچنین از یک زاویه دیگر هم می شود به آن اشاره کرد. کسی که سلاحش را گم می کند، اراده نبرد و احساس مسئولیت هم ندارد. موضوعی که حقیقت فروپاشیده شدن روحیه اسرائیلی ها را نشان می دهد. گم شدن یک سلاح «ماگ» پیامی مهم و قاطعانه دارد که بدانید اسرائیل ارتشی آماده به جنگ ندارد.

*ایرنا: ارزیابی شما از سکوت حزب الله درباره همه آنچه اتفاق افتاده چیست؟
**حطیط: سکوت از بهترین شیوه های دفاع است، چرا که دشمن می خواهد یک کالای مصرفی برای مردم خود داشته باشد و نیاز به ولو یک موضع گیری از حزب الله داشت تا راستی ادعاهای خود را ثابت کند. همانطور که معروف است حزب الله همواره در مسائل مربوط به مقاومت از راهبرد رمزآلود بودن بهره می برد.

*ایرنا: آیا حزب الله به تکیه بر این راهبرد ابهام آلود بودن ادامه خواهد داد؟
**حطیط: قطعا؛ نتیجه این راهبرد در درون رژیم صهیونیستی قابل توجه و معلوم است، مایلم که اشاره ای به گفته یک خبرنگار اروپایی داشته باشم که به من گفت: سکوت حزب الله، اسرائیل را می کشد.

*ایرنا: موضع رسمی لبنان آیا در سطح قابل قبولی بود؟
**حطیط: من میان عملکرد نظامی با عملکرد سیاسی تفاوت قائلم. اقدام ارتش لبنان در مراقبت میدانی کاری شایسته و خوب بود و باید از آن تقدیر کرد. اما از نظر سیاسی نمی توانم بگویم که یک موضع واحد از سوی همه اعلام شد. چندین نوع موضع گیری بود ولی بیشتر آنها را می توان مثبت ارزیابی کرد.
خاورم**388**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد