Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای یک هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی شهرستان بویراحمد از برنامه‌های قابل تحسین دولت است که مجلس از آن حمایت می کند و سبب دگرگونی کشاورزی این شهرستان می شود.

به گزارش ایرنا غلام‌محمد زارعی صبح چهارشنبه در جمع برخی از مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در یاسوج اظهار داشت: تأمین و امنیت غذایی اولویت همه مسئولان است که اگر به آن توجه نشود، جامعه به اهداف خود نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از موهبت های بسیار خوبی بهره مند است و برای نقش آفرینی در تولید و امنیت غذایی کشور باید با برنامه ریزی عمل کرد.
زارعی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از برنامه های بخش کشاورزی که بر اساس یک معیار علمی و منطقی هستند حمایت کرده و از هر ظرفیتی برای کمک به آن استفاده می کند.
وی بیان کرد: توزیع اعتبارها و فرصت‌ها بدون فشارهای سیاسی و با نگاهی عدالت محور باشد تا حقوق مردم ضایع نشود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال های گذشته که کشور صاحب منابع فراوان مالی بود، توجه کافی به حوزه کشاورزی نشد.
زارعی تصریح کرد: در حوزه بهره‌وری آب، زیرساخت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در گذشته صورت نگرفت و هم اکنون با وجود تلاش های زیاد همچنان محدودیت‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.
وی برنامه جهاد کشاورزی برای عملیاتی کردن یک‌ هزار هکتار دیگر طرح‌های آبیاری نوین را برنامه ای مثبت دانست و افزود: این طرح‌ها مورد حمایت کامل مجلس شورای اسلامی است زیرا به توسعه کشاورزی و محیط‌ زیست کمک قابل توجهی می کند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش می شود با کمک سازمان جهاد کشاورزی از حمایت‌های اعتباری ملی برای طرح‌های حوزه آب و خاک و احداث باغ ها در اراضی شیب دار استفاده بیشتری به عمل آید.
زارعی در ادامه به تغییر اولویت‌ها در حوزه روستا اشاره کرد و گفت: اولویت توسعه عمرانی در روستاها باید جای خود را به توسعه زیربناهای اقتصادی دهد.
وی تاکید کرد: اگر به معیشت و اقتصاد مردم روستا پرداخته نشود سیاست های توسعه ای در شهرها شکست خواهند خورد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: اگر توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار داده شود، عمده مسئولیت آن بر دوش سازمان جهاد کشاورزی است.
زارعی به متولیان بخش کشاورزی تأکید کرد: تصمیم‌گیرندگان این حوزه باید بیشتر در مزارع حاضر شوند زیرا سن کشاورزان بالا رفته است.
وی بیان کرد: اگر برای جلوگیری از تعطیلی مزارع تدبیری اندیشیده نشود تولید و امنیت غذایی دچار مشکل می شود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهندسان حوزه کشاورزی نباید محدود به حضور در اداره شوند و برای تبدیل کشاورزی به یک فرهنگ عمومی در بین جوانان باید تلاش بیشتری کنند.
زارعی ابراز داشت: هم اکنون برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و کارشناسان بخش کشاورزی در روستاها و مراکز جهاد در حال فعالیت و ارائه خدمت هستند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات مالی کارمندان سازمان جهاد کشاورزی را دنبال خواهد کرد، گفت: در راستای توسعه بخش کشاورزی استان پیگیری کارهای جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را بطور جدی انجام خواهد داد.
مساحت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 250 هزار هکتار است که نزدیک به 44 هزار هکتار از این میزان باغی است.
از کل اراضی کشاورزی استان حدود 89 درصد، اختصاص به کشت محصولات زراعی دارد.
تاکنون از مجموع 85 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی کهگیلویه و بویراحمد، بیش از 32 هزار هکتار به سیستم‌های نوین مجهز شدند.

9928

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبياري تحت فشار جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور