Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:29:01 GMT

ویتامین سی معجزه‌ای برای پوست و مو

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۹۶۴

ویتامین سی از جمله ویتامین‌های مفیدی است که موجب تقویت پوست و مو می‌شود.

به گزارش فارس، ویتامین C ویتامینی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن برعهده دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، پزشکان توصیه کردند که میزان مصرف ویتامین سی برای بزرگسالان 65 تا 90 میلی‌ گرم در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا به برخی مزایای این ویتامین می‌پردازیم.

تقویت سیستم ایمنی

مصرف ویتامین سی برای بهبود عملکرد بخش‌های مختلفی از بدن و حفظ سیستم ایمنی در بهترین حالت مهم است.

کاهش مشکلات چشم مرتبط با سن

ما می‌دانیم که ویتامین سی آنتی‌اکسیدان بسیار موثری است و ممکن است نقش مهمی را در سلامت چشم از جمله به تاخیر انداختن «دژنراسیون وابسته‌به‌سن ماکولا»، ایفا کند. همچنین طبق دیگر مطالعات، ارتباطی میان مصرف ویتامین سی و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید وجود دارد.

بهبود مو، ناخن و پوست

میوه‌های حاوی ویتامین سی ممکن است به عنوان ماسک مو برای تقویت و رشد مو استفاده شوند. همچنین این ویتامین انرژی شما را تقویت کرده و نقش مهمی را در جذب آهن ایفا می‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار فایده بی‌نظیر فندق

به گزارش خبرآنلاین، فندق طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب‌شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل‌ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.

۱) حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی

با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی دریافت خواهید کرد. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند که می‌تواند به ساختارهای درون‌سلولی آسیب بزند، پیری زودرس را به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

۲) حفظ سلامت قلب

مصرف فندق می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است، مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۳) منبع غنی مواد مغذی

اگرچه کالری فندق زیاد است اما منبعی غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم است. هر ۲۸ گرم فندق (تقریباً ۲۰ عدد مغز فندق) ۱۷۶ کالری دارد و ۱۷ گرم چربی، ۴٫۲ گرم پروتئین، ۴٫۷ گرم کربوهیدرات، ۲٫۷ گرم فیبر دارد. مغز فندق همچنین دربردارنده‌ی ویتامین (E)، تیامین یا ویتامین (B۱)، منیزیم، مس و منگنز است.

۴) کاهش خطریسک ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق‌ باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد. در میان انواع مغزها، فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند.

منبع: healthline

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897135

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند