Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان برنان، رئیس پیشین سازمان سیا اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وضعیت خوبی ندارد و در نهایت محاکمه خواهد شد.   به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنان در انتقاد از تلاش ترامپ برای رد کردن اتهامات درباره‌ نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی‌اش گفت: ترامپ دیگر هرگز شانسی برای حضور در یک سمت دولتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ترامپ بارها اتهامات مطرح شده را رد کرده است، با این حال دموکرات‌ها به دنبال استیضاح وی هستند. در همین راستا جری نادلر دموکرات و نماینده‌ مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اتهامات اخیر علیه ترامپ می‌تواند وی را به استیضاح بکشاند.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو سال و اندی از تشکیل کابینه ابراهیم رئیسی می‌گذرد، کابینه ای که تا به امروز تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است، اندک افرادی به طور کامل از کابینه خارج شده اند و اکثریت آنها فقط صندلی هایشان تغییر کرده اما در حلقه یاران رئیسی باقی مانده اند.

برخی دولتمردان چون حجت الله عبدالملکی، حمید سجادی و یوسف نوری که زیر فشار برای برکناری یا استیضاح بودند، زودتر پیشدستی کرده و از ادامه حضور در دولت سیزدهم استعفا دادند اما این نقطه خروج شان از کابینه ابراهیم رئیسی نبود و بعد از مدتی با عنوانی جدید به کابینه رجعت کرده اند تا حلقه مدیران دولت سیزدهم با کمترین تغییر ماندگار باشند. برخی دیگر اما تا این لحظه از دولت کنار گذاشته شده و مناسباتی با دولت سیزدهم ندارند.

فاطمی امین مشاور شد؛ عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد!

روز گذشته خبرگزاری اصولگرای تسنیم اعلام کرد که یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش استانداری مازندران شد. نوری که سوابقی چون ریاست سازمان آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش وپرورش و معاون اجرائی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در کارنامه خود دارد، در فروردین ماه 1402، پس از جنجال ها بر سر حواشی عدم پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفندماه 1401 و عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان از سمت خود استعفا کرد. هر چند که برخی رسانه‌ها از عزل او خبر می دادند و استعفا را پوششی برای تلطیف کردن تغییرات دولت عنوان کردند.

سید محمود حسینی‌پور نیز که استاندار مازندران بود و سابقه ریاست هیئت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور را در کارنامه خود دارد، روز گذشته به سمت ریاست دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه به مفاسد اقتصادی منصوب شد و جای خود را به یوسف نوری داد.

پیشتر نیز چنین جابجایی ها در دولت را شاهد بوده ایم، چه آنکه حجت عبدالملکی نیز که سکان وزارت راه را با رأی نمایندگان به دست گرفته بود بعد از چندماه زیر تیغ مجلسی ها رفت و پیش از آنکه از سوی مجلسی ها استیضاح شود یا رئیسی مجبور به عزل او شود، متن استعفایش را در توئیتر علنی کرد. عبدالملکی اما از جمله افراد محبوب همان حلقه اول نزدیک به رئیسی است که خروج کامل از دولت نکرد و اینبار در قالب دبیر شورایعالی مناطق آزاد بر صندلی سعید محمد تکیه زد.

یا در نمونه ای دیگر سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از چهره‌های اقتصادی کابینه ابراهیم رئیسی است که دورانی پرحاشیه در این وزارتخانه داشت. او دو بار توسط نمایندگان مجلس استیضاح شد؛ اگر چه فاطمی‌امین اولین‌بار توانست رأی موافق نمایندگان را بدست بیاورد و از استیضاح بگریزد، اما پس از افشای واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان و مسئله واردات خودرو، برای دومین بار نتوانست رأی اعتماد نمایندگان را به دست آورده و استیضاح شد. نکته جالب، این است که 10 روز پس از استیضاح فاطمی‌امین، ابراهیم رئیسی او را به سمت مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب کرد.

در جدول زیر روند تغییرات و جابه‌جایی‌های مدیران دولت سیزدهم را مشاهده می‌کنید.

ردیف

اسم

سمت فعلی

سمت قبلی

۱

سید محمدآقامیری

استاندار قم

سرپرست وزارت جهادکشاورزی

۲

سید محمود حسینی‌پور

ریاست دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه به مفاسد اقتصادی

استاندار مازندران

۳

محمدهادی زاهدی‌وفا

رئیس موسس عالی آموزش مدیریت و برنامه‌ریزی

سرپرست وزارت کار

۴

حمید سجادی

عضو شورای عالی ورزش

وزیر ورزش و جوانان

۵

حجت‌الله عبدالملکی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۶

سیدرضا فاطمی‌امین

مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت

۷

سید صولت مرتضوی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون اجرایی رئیس جمهور

۸

محسن منصوری

معاون اجرایی رئیس جمهور

استاندار تهران

۹

یوسف نوری

انتخاب به عنوان استاندار مازندران

وزیر آموزش و پرورش

سعید محمد کاملا از دولت منفک شد /ساداتی نژاد درگیر پرونده های فساد!

در این میان، برخی دیگر از چهره‌هایی هم بودند که پس از آنکه مُهر برکناری بر پرونده شان زده شد، راهشان از دولت ابراهیم رئیسی جدا شده و دیگر همکاری با رئیس دولت سیزدهم نداشتند. مهر ماه 1401، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد از سمت خود برکنار شد. سعید محمد که یکی از گزینه‌های پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای سکانداری وزارت راه بود، فقط یک سال توانست با دولت سیزدهم همکاری کند و اکنون به یکی از منتقدان دولت تبدیل گشته است.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از دیگر چهره‌هایی بودند که با به صورت ناگهانی با حکم ابراهیم رئیسی تغییر کردند. هر چند که علت تغییر میرکاظمی بیماری وی اعلام شد اما برخی از گمانه‌زنی‌های فعالان سیاسی و اقتصادی حاکی از خبرهای دیگری بود. چنانچه، رضا غلامی یکی از چهره های اقتصادی فعال در فضای مجازی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پس از آن ‌که رئیس جمهور محترم، حذف ارز ۴۲۰۰ را از علل افزایش شدید تورم در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند، آقایان ساداتی نژاد و میرکاظمی برکنار شدند.» این تحلیل از آن جهت قابل تامل بود که میرکاظمی جزو مهم ترین مدافعان حذف ارز ۴۲۰۰ بود.

علت برکناری ساداتی‌نژاد اما افشای پرونده نهادهای دامی و افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی عنوان کردند.فساد چای دبش نیز از جمله حواشی پرماجرای دوران وزارت او بود.

حال فارغ از علت برکناری میرکاظمی و ساداتی‌نژاد به نظر می‌رسد دولت ابراهیم رئیسی خواهان حفظ حلقه اصلی دولت بوده و علی رعم تغییراتی که ایجاد کرده است، افراد صرفا در پست‌های درون کابینه جابه‌جا شده و تغییری در حلقه های اولیه نزدیک به رئیسی رخ نخواهد کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898215

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند