Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه لارستان در تذکرات چندباره خواهان برخورد با معضل تکدی‌گری در این شهرستان شد و از مسئولان ذی‌ربط درخواست کرد برای شناسایی این افراد بانک اطلاعاتی تشکیل دهند. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، «تکدی‌گری» از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است که امروز به یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی است که تکدی‌گری در لارستان زیاد شده که برخی این امر را دلیل بر حس نوع‌دوستی این مردم می‌دانند اما این امر سبب حضور بیش از پیش متکدیان به ویژه دوره گردان خارجی در لارستان و مخدوش شدن چهره شهر شده است. 

شهروندان لارستانی همواره نگرانی‌های خود را از حضور متکدیان در سطح شهر اعلام کرده‌اند و خواستار برنامه‌ریزی یا برخورد جدی مدیران شهری با این موضوع شده‌اند. این شهروندان معتقدند حضور متکدیان علاوه بر نازیبایی چهره شهر به جهت آلودگی برخی از آنها می‌تواند ناقل بیماری نیز باشد. 

اغلب متکدیان در شهر لار را زنان با چندین کودک همراه تشکیل می‌دهند که با حضور در مراکز عمومی همچون درمانگاه‌ها و بازارها اقدام به تکدی‌گری، جمع‌آوری زباله یا فروش اقلامی همچون آدامس می‌کنند.

این موضوع واکنش چندباره فرماندار ویژه لارستان را در جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان در پی داشته است که مورد اخیر آن در جلسه مهرماه بود. جلیل حسنی در بخشی از صحبت‌هایش در این جلسه اعلام کرد که ساماندهی متکدیان در سطح شهر بایستی به صورت مستمر با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شود. 

به گفته وی وضعیت تکدی‌گری در شهرستان لارستان نسبت به جمعیت آن و با توجه به حضور خیرین و نوع دوستی مردم این خطه کمتر از دیگر نقاط است اما این موضوع نباید سبب شود که از متکدیانی که چهره شهر را نازیبا کرده‌اند، غافل شویم بلکه بایستی در این مورد تصمیمگیری، اقدام فوری و برنامه‌ریزی مناسبی کنیم.

به اعتقاد حسنی نخستین اقدام کارگروه فرهنگی و اجتماعی لارستان درباره جمع‌آوری تکدی‌گرایان از سطح شهر شناسایی آنان است چراکه در حال حاضر مشخص نیست چه تعداد واقعا نیازمند، چه تعداد متکدّی و چقدر کلاهبردار، سارق یا معتاد هستند. فرماندار ویژه لارستان از لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی سخن گفته تا این معضل اجتماعی به درستی ساماندهی شود. 

حسنی با تأکید بر اینکه نوع دوستی مردم لارستان سبب نشود که تکدی‌گری در این شهرستان گسترش یابد، افزود: مردم نباید از روی احساسات تصمیم‌گیری کنند، چراکه بسیاری از این افراد حرفه‌ای یا خطرناک هستند.

مدیرکمیته امداد لارستان نیز بارها در نشست‌های خبری به موضوع افزایش متکدیان در سطح شهر اشاره داشته است که مورد اخیر آن در آذرماه بوده است. هوشنگ دلاور با انتقاد از افزایش متکدیان دوره‌گرد در سطح شهر گفته است: اگرمردم صدقات خود را به جای کمک به متکدیان دوره‌گرد به صندوق‌های صدقات بیندازند علاوه بر اینکه این مبالغ به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، از رشد بی‌رویه تکدی‌گری نیز کاسته می‌شود. 

وی با بیان اینکه مردم نیک‌اندیش لارستان در 8 ماه امسال مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون ریال صدقه دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده صدقات فقط در همین شهرستان و در سرفصل‌های مختلفی از جمله جهیزیه، درمان، فرهنگی، مسکن، اشتغال، تعامل با خیریه‌ها و غیره هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد لارستان با تأکید بر اینکه متکدیان دوره گرد به عنوان یکی از آسیب‌های بزرگ خود عاملی در کاهش درآمدهای صندوق‌های صدقات است، خاطر نشان کرد: چنانچه مردم به جای کمک به این متکدیان کمک‌های خود را به صندوق‌های صدقات بیاندازند، علاوه بر کاهش متکدی‌گری نقش مهمی در کمک به نیازمندان واقعی را ایفا می‌کنند. 

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند