Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم برخورد قاطع با قاچاق محصولات و مکمل های ورزشی تاکید کرد و بیان داشت: این موضوع یک فرآیند همیشگی، قاطع و بدون اغماض است.

اخبار اجتماعی ایران/ دکتر غلامرضا اصغری، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدکننده مکمل های غذایی و ورزشی در شیراز گفت: روند تولید، بسته بندی و کارایی محصولات و مکمل های ورزشی تولید داخل تحت نظارت و پایش است از این رو با اطمینان بیشتر می توان نسبت به مصرف آن مبادرت ورزید در حالی که مکمل های قاچاق هیچ نظارتی و در نتیجه تضمینی برای مصرف ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به تحریم های اقتصادی و ایجاد محدودیت برای نقل و انتقالات بانکی ابراز داشت: این رویکرد می تواند زمینه ایجاد قاچاق بیشتر را فراهم کند و لازم است جامعه درباره آن هوشیارتر عمل کند، تحریم ها دسترسی بیماران به دارو را با مشکل مواجه می کند و در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ممکن است بازار سیاه و قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی و مکمل های ورزشی رونق بیشتری بگیرد و به سلامت مردم به طور مستقیم آسیب برساند.
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بر لزوم تسهیل تولیدات داخلی به عنوان بهترین روش برای مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با تحریم ها تاکید کرد و گفت: شرکت های داخلی تولیدکننده دارو و ملزومات پزشکی و مکمل های ورزشی که به طور رسمی و بر اساس قوانین و موازین فعالیت می کنند نباید در مشکلات بروکراسی اداری بیفتند؛ حمایت ها از نگهداشتن خط تولید این محصولات باید به صورت کامل انجام شود.
اصغری با یادآوری اینکه نیمی از داروهای مکمل ورزشی موجود در بازار قاچاق است افزود: مصرف محصولات قاچاق بسیار نگران کننده است. ورزشکاران باید محصولات مورد نیازخود را از داروخانه ها تامین کنند، هرگونه عرضه و فروش داروهای مکمل در باشگاه های ورزشی ممنوع است.
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، چهارشنبه به شیراز سفر کرد و با حضور در یک شرکت تولیدکننده مکمل های غذایی و ورزشی، از نزدیک با فعالیت های این شرکت در شیراز، آشنا شد.
معاون وزیر بهداشت همچنین در بازدید از این واحد تولیدی گفت: لازم است با نظارت و پیگیری سازمان غذا و دارو، و با تضمین سلامت تولیدات داخلی از آسیب به سلامت جوانان پیشگیری شود.
وی ابراز امیدواری کرد نیاز داخلی در این زمینه با کمک محصولات تولید ملی و با کنترل قاچاق تامین شود.
بر اساس آمارهای موجود هم اکنون بیش از 350 باشگاه ورزشی در فارس فعالیت دارد که مکمل های موردنیاز برای ورزشکاران در این باشگاه ها زیر نظر پزشک و مربی دارای مجوز، با رعایت استانداردهای حرفه ای تهیه می شود.
شرکت تولیدی مکمل های ورزشی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فعال است و در هر نوبت کاری با 30 نفر نیرو، قابلیت اشتغال 120 نیرو را دارد و محصولات تولیدی را به کشورهای چین، هند، عراق، روسیه و افغانستان صادر می کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد

قاسم پیشه ور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اقلیم کشور، پتانسیل تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک در کشور وجود دارد.

به گفته او، هرزمانیکه با نگاه تنظیم بازار واردات محصولات کشاورزی انجام شود، به خودکفایی نمی رسیم چراکه امکان رقابت تولید داخل با واردات وجود ندارد.

پیشه ور ادامه داد: با وجود آنکه کالاهای اساسی با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد و کشاورزان برمبنای ارز آزاد تولید می کنند، لذا برای دستیابی به خودکفایی سیاست های حمایتی سرمایه در گردش، مکانیزاسیون، نهاده های کشاورزی و قیمت خرید تضمینی مناسب از کشاورزان باید صورت گیرد تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی شکر در کشور وجود دارد، گفت: کشت چغندر بهاره و پاییزه در دستور کار است، اما بدلیل کاهش مصرف آب چغندرقند پاییزه، قیمت توافقی برای کشت پاییزه در نظر گرفتند و از طرفی به بهانه تنظیم بازار شکر نباید به تولید داخل فشار آورد چراکه پتانسیل خودکفایی با حمایت از تولید داخل وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری
  • انجام نیمی از پروازهای نوروز از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد
  • تداوم طولانی‌مدتِ نرخ دو رقمی تورم باورهای جامعه را تغییر داد | چرخش و لغو ۴۰۰۰ تحریم، سرگیجه‌آور است | برای حفظ وضع موجود به راهبرد ماهانه روی آورده‌اند | چالش بزرگ کنونی کشور چیست؟