Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:32:24 GMT

30 هکتار از اراضی ملی منوجان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۴۰۹

30 هکتار از اراضی ملی منوجان رفع تصرف شد

جیرفت - ایرنا - معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان گفت: 30 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و یک حلقه چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

امید رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارشی از اداره منابع طبیعی منوجان مبنی بر اینکه در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شخصی اقدام به تصرف اراضی ملی نموده به این اداره واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پس از بازدید منطقه و با توجه به اهمیت حفظ حقوق بیت المال، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و با دستورات قضایی نسبت به رفع تصرف این اراضی ملی اقدام شد.
رضایی تصریح کرد: در این زمینه 2 نفر به اتهام تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و پرونده ای برای آنها تشکیل که در دادسرای عمومی و انقلاب منوجان در حال رسیدگی است.
معاون دادستان منوجان گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌خواری و تعرض به منابع طبیعی و تخریب محیط زیست، شورای حفظ حقوق بیت‌ المال شهرستان با حساسیت ویژه ای برخورد با این جرائم را در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: زمین خواری همواره یک جرم محسوب می‌ شود و قانونگذار نیز برای این جرم مجازات در نظر گرفته، از این رو خرید و فروش زمین‌ هایی که مشمول زمین خواری شده، ممنوع است.
شهرستان منوجان از شهرستان ‌های جنوبی استان کرمان است که هم مرز با استان هرمزگان است.
3029/7450/7429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رفع تصرف اراضي ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، علی مظفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه و شاندیز گفت:طی گشت زنی‌های یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز، مشاهده شد شخصی در زمینی واقع در نغندر، به مساحت ۱۰۰ مترمربع که ارزش تقریبی آن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است؛ اقدام به خاکبرداری و تسطیح و ساخت استخر در اراضی ملی کرده که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان سریعاً نسبت به اعاده اراضی به وضعیت قبل و آزادسازی اراضی دولتی اقدام شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری