Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم از وضعیت بازار کتاب و نشر انتقاد کرد و گفت: به دلایل مختلف شاهد هستیم که تعداد افراد کتابخوان در جامعه کم شده و هرچه که تعداد این افراد کم شود جامعه از نظر فرهنگی و دینی عقب گرد خواهد داشت.

وی نقش فضای مجازی را در بی رونق شدن کتابخوانی مهم دانست و تاکید کرد: شاهد هستیم که بخشی از افراد چند ساعت از وقت خود را در فضای مجازی تلف می‌کنند؛ آن هم در فضا و شبکه‌هایی که سراسر اخبار و مطالب دروغ منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با اشاره به خبر منتشر شده از صدای آمریکا اظهار کرد: درباره ما خبری منتشر کرده بودند که در چند خط آن بیش از ۱۰ دروغ وجود داشت و این‌ها واقعا در دروغ گویی مهارت بسیاری دارند.

وی از گرانی کاغذ و کتاب به عنوان عامل دیگری در خصوص کم شدن تعداد افراد کتابخوان یاد کرد و افزود: مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و توان خرید کتاب به قیمت گران را ندارند و همین مسئله نیز موجب افزایش فاصله بین آن‌ها با کتاب شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فردی مطلع می‌گفت که دولت برای واردات کاغذ ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تجار قرار می‌دهد، اما آن‌ها کاغذ را به چندین برابر می‌فروشند، یادآور شد: اگر چنین مسئله‌ای واقعیت دارد چرا دولت بر این مسئله نظارتی ندارد؟

وی با تاکید بر اینکه باید بر روند واردات و عرضه کاغذ در کشور نظارت بیشتری از سوی دولت صورت گیرد، گفت: عده زیادی از ارز دولتی سوء استفاده کرده و یا پولش را به بازار نمی‌آورند و یا اجناس وارد شده با ارز دولتی را با قیمت چند برابر به مردم می‌فروشند.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت رسیدگی به این مسئله از سوی وزارت ارشاد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اعتقاد داریم که در این بخش نظارت‌ها ضعیف بوده و برخی نیز معتقد هستند که اصلا نظارتی در کار نیست. در این زمینه پیغام دادیم و قول هم داده شده است، ولی اتفاقی نیفتاده است.

وی گفت: دولت باید مسئله کاغذ را حل کرده و با توجه به اینکه خوراک روحی و معنوی مردم از خوراک جسمی به مراتب مهم‌تر است، در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی استاد حوزه علمیه قم قم صدای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل

منابع خبری از حمله سنگین پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی و هدف قرار گرفتن یک هدف نظامی برای اولین بار در عمق ساحل اسرائیل خبر دادند.   به گزارش مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که صدای آژیر خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.   این رسانه‌ها گزارش دادند که صدای آژیر خطر در کریوت نیز به صدا درآمده است که از دسامبر گذشته تاکنون شنیده نشده بود.   منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در خلیج حیفا و فعال شدن سامانه هوایی اسرائیل بر فراز شهر عکا در اراضی اشغالی خبر دادند.   رسانه‌های اسرائیل به شنیده شدن صدای انفجارهایی در کریوت پس از به صدا درآمدن آزیر اشاره کردند.   منابع صهیونیست از اصابت موشک‌هایی به مناطق جدید در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.   خبرنگار المیادین اعلام کرد که هدف نظامی در یکی از شهرک‌های ساحل اسرائیل با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هدف نظامی در عمق ساحل اسرائیل با پهپاد انتحاری شلیک شده از لبنان هدف قرار گرفته است. این هدف برای اولین بار مورد اصابت قرار گرفته است.   خبرنگار المیادین از حمله سنگین پهپادی از لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر داد.   رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند: می‌توان دود برخاسته در شمال حیفا به دنبال شنیده شدن صدای انفجار را مشاهده کرد.   حزب الله یک هدف را به طور مستقیم در نزدیک حیفا مورد اصابت قرار داده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند