Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی، گفت: دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف افزایش آشنایی و معرفت عمومی نسبت به زندگی و سیره حضرت محمد (ص) این دو مسابقه فرهنگی را برگزار کرده است.

وی افزود: متقاضیان شرکت در دو مسابقه فرهنگی الکترونیکی دلنوشته‌ای به پیامبر رحمت، محمد مصطفی(ص) و کتاب و کتابخوانی بر اساس کتاب سیره پیامبراکرم(ص) با نگاهی به قرآن کریم، تا ٣٠ آذرماه فرصت دارند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شالویی تصریح کرد: تعمیق معارف اسلامی و گسترش الگوهای دینی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی، ارائه و تبیین الگوهای عملی در جهت تقویت باورهای دینی و مذهبی و تهیه و تولید آثار دینی با محوریت زندگی پیامبر اسلام را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد.
شالویی برگزاری این دو مسابقه فرهنگی را در ادامه و همسو با برنامه‌های هفته وحدت خواند.
 مسابقه دلنوشته‌ای به پیامبر رحمت،محمد مصطفی (ص)
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر مازندران پرهیز از خشونت، عفو و بخشش و طلب مغفرت برای خطاکاران، مشاوره و هم فکری با مومنان، قاطعیت در انجام کار و توکل بر خود، ایجاد و تقویت احساس عشق و علاقه و مهربانی در میان مردم را از محورهای مسابقه دلنوشته ای به پیامبررحمت،محمد مصطفی (ص) عنوان کرد.
وی با بیان اینکه  این مسابقه در دو گروه سنی تا ١٤ سال و ١٤ سال به بالا برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد به نشانی farhang.gov.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

شالویی گفت: متقاضیان همچنین می‌توانند از طریق سایت شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ارشاد به نشانی marouf.farhang.gov.ir و یا به صورت مستقیم از طریق سایت پیامبر (ص) به نشانی اینترنتی payambar.farhang.gov.ir آثار خود را ارسال کنند. 
وی به مبنای ارزیابی مسابقات دلنوشته‌ها نیز اشاره کرد و  افزود: روانی قلم و استحکام نثر، جذابیت سوژه، جزئی‌نگری در روایت، فضاسازی، ارائه اطلاعات از مناسبات و مسائل زندگی انسانی از جمله مبانی ارزیابی آثار خواهد بود.
شالویی افزود: آثار ارسالی باید در قالب داستان های کوتاه ٥٠٠ تا 3 هزار کلمه‌ای باشد و از حداکثر ١٠ صفحه A٤ نیز تجاوز نکند.

مسابقه کتاب و کتابخوانی بر اساس کتاب سیره پیامبر اکرم با نگاهی به قرآن کریم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: منبع مسابقه کتاب و کتابخوانی کتاب سیره پیامبر اکرم با نگاهی به قرآن کریم نوشته حجت الاسلام محسن قرائتی است که شرکت کنندگان می‌توانند نسخه کتاب مورد نظر را از طریق نشانی های اینترنتی farhang.gov.ir و marouf.farhang.gov.ir به صورت pdf دانلود کنند.
شالویی افزود: متقاضیان حضور و رقابت در مسابقه کتاب و کتابخوانی می توانند در سایت مسابقه ثبت نام کنند و به صورت الکترونیکی به سئوالات مسابقه در مدت زمان ١٠ دقیقه پاسخ دهند.
وی ادامه داد: سئوالات مسابقه شامل ١٠ مورد است که به صورت تصادفی انتخاب می‌شود و متقاضی برای قبولی باید حداقل به هفت سئوال پاسخ صحیح بدهد.
شالویی گفت: این دو مسابقه فرهنگی از ٢٩ آبان ماه آغاز شده و تا ٣٠ آذر ماه جاری ادامه دارد و به برندگان مسابقه به صورت نقدی و غیر نقدی جوایز نفیسی اعطا می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد. 

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!