Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۲۵۰ داستان کوتاه در بخش فارسی و ۶۵ اثر به زبان ترکی که در مجموع ۳۱۵ اثر بوده به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه اردبیل ارسال شده است. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدناصر اسحاقی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه اردبیل اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه اردبیل به عنوان «ورزیل» براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با موضوع آزاد در دو بخش داستان‌های ترکی و فارسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، مؤسسه فرهنگی و هنری گلشن، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و آب‌درمانی وله‌زیر با موضوعات «اقتصاد مقاومتی» و «حمایت از کالای ایرانی» در سطح ملی برگزار خواهد شد.

برگزیدگان جایزه ادبی داستان کوتاه "یوسف" در مازندران تقدیر شدنداهمال دانشکده‌های ادبیات در ورود به داستان کوتاه و ادبیات جدیدفارس| برگزیدگان نخستین جشنواره ملی نقد داستان کوتاه معرفی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: 250 داستان کوتاه در بخش فارسی و 65 اثر به زبان ترکی که در مجموع 315 اثر بوده به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه اردبیل ارسال شده که از این تعداد 10 نوشته فارسی و 10 داستان کوتاه ترکی نامزد حضور در بخش نهایی شدند.

اسحاقی با اشاره به برگزیدگان در بخش داستان کوتاه به زبان فارسی بیان کرد: در این بخش «برف‌ها کی ذوب می‌شوند» اثر خدیجه خانی از اردبیل، «تمبی» اثر حسین دیناونداز شوش، «چشمه توبه» اثر نوشته فرزاد خدنگ از گرگان، «ساعت از گریه گذشته است» اثر لیلا حق‌گوی از بندر انزلی و «سینما دژبان» اثر محمد محمد سیفی از یزد از آثار راه‌یافته به بخش نهایی هستند.

وی «شب‌ها که بی‌خواب می‌شوم» اثر محمد اکبری اقدم از تبریز، «کلوخ‌انداز» اثر فاطمه جعفری از تبعه افغانستان، «مثل دعوا با مایک تایسون» اثر حمید باباییاز تهران، «مه» اثر افرا سرنایه از ایلام، «یوم‌التوپ» اثر نوید ظریف کریمی از مشهد رااز دیگر آثار برتر منتخب در این بخش عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد آثار برتر در بخش داستان کوتاه به زبان ترکی گفت: «اونون یولداشی» اثر خدیجه خانی از اردبیل، «باجا» اثر علی احمدنژاد از مشگین‌شهر، «بوساغا» اثر خدیجه علی‌بیگی از تهران، «بیر گول‌له، بیر قادین» اثر پری آخته از اردبیل، «دؤنوش» اثر نوید ظریف کریمی از مشهد، «دیش» اثر علیرضا شهامتی‌پور از اردبیل، «چوخور» اثر علی فرهاد از تبریز، «سئوینج، یاشار، من» اثر عارف مهتاب از پارس‌آباد، «کرتنکله» اثر گندم رستمی از مشگین‌شهر و «ایتیک» اثر حکیمه کیشی‌زاده از اردبیل از آثاری هستند که به بخش نهایی راه یافته‌اند.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

مراسم رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند