Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره کاهش قیمت محصولات لبنی گفت: قیمت خرید شیر از دامدار دو هزار تومان است. درخصوص قیمت لبنیات و فرآورده‌های لبنی نیز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سایر دستگاه‌های باید پیگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مشخصی درخصوص محصولات لبنی اعلام نشده است؟ اظهار داشت: این قیمت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر لیتر شیر از دامداری دو هزار تومان است و براساس آن، قیمت محصولات لبنی پرمصرف باید دربیاید که قطعا قیمت کنونی بیشتر از قیمتی است که باید باشد. سازمان حمایت باید این قیمت را مشخص کند و بر آن نظارت کند.

این عضو دولت دوازدهم درخصوص قیمت مرغ نیز تصریح کرد: قیمت هر کیلو مرغ حول و حوش ۱۰ هزار تومان است و بیشتر از این، احجاف در حق مصرف‌کننده است. ارزیابی‌های ما و سازمان حمایت نیز همین است. در حال پیگیری هستیم تا قیمت‌ها بر همین اساس باشد.

حجتی در پاسخ به این سوال که عرضه کالاها با قیمت دولتی برای متعادل‌سازی بازار انجام می‌شود؟ خاطرنشان کرد: به خاطر بالا رفتن قیمت‌ها، هم‌اینک از ذخایر موجود، مرغ منجمد در حال عرضه به بازار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که افراد با در دست داشتن کارت ملی، گوشت منجمد می‌توانند بگیرند؟ ابراز داشت: این مسئله به خاطر آن است که عده‌ای گوشت یارانه‌ای را می‌گرفتند و سپس این گوشت‌ها را در بازار آزاد تزریق می‌کردند. برای آنکه این گوشت یارانه‌ای گروه‌های بیشتری از مردم را شامل شود، این محدودیت ایجاد شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمود حجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد

منصور پوریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون بازار داخل از گوشت تنظیم بازاری منجمد و گرم وارداتی اشباع است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته ۱۲۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد و گرم گوساله و گوسفندی وارد کشور شد.

پوریان ادامه داد: براساس اعلام مرکز آمار، جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس رسیده که عرضه گسترده منجر به کاهش قیمت گوشت تولید داخل می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

او گفت: بنابر آمار در فصل زمستان از ۴ تا ۴.۵ میلیون راس دام زنده میش و مولد یعنی کمتر از سه درصد جمعیت آنها کشتار شده است. همچنین با احتساب زایش‌های بهار، جمعیت دام کشور افزایش می‌یابد که در نهایت عرضه گسترده دام زنده منجر به دستیابی به قیمت واقعی گوشت قرمز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • (اینفوگرافیک) با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟ (اینفوگرافیک)
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق