Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:31:23 GMT

تهدید‌های فضای مجاز جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۸۸۴

تهدید‌های فضای مجاز جدی گرفته شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسلم معین در نخستین گردهمایی فعالین فضای مجازی استان بوشهر افزود: با توجه به این تهدید‌ها سوال اینجاست که چرا باید همچنان از پیام‌رسان‌های خارجی در برابر پیام‌رسان‌های داخلی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: به منظور حفظ امنیت ارتباطی باید استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در کشور نهادینه و به دغدغه عمومی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج بیان کرد: آنچه که به عنوان فضای مجازی در کشور ما مصطلح شده، فضایی است که بنیان گذارانش، آن را با هدف رهبری افکار عمومی ایجاد کرده‌اند، ولی ما بدون توجه به گستره تاثیر آن، ابتدا رهایش کردیم و صاحبان این فناوری توانستند آن طور که می‌خواهند بر ذهن مردم تاثیر بگذارند.

معین تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در فضای سایبر یا مجازی فعالیت موثری داشته باشیم باید با قوانین آن را بشناسیم و از نحوه مدیریت افکار عمومی آگاه باشیم.

او یادآور شد: دست‌کم ۱۲ درصد اطلاعاتی که از کشور خارج می‌شود اطلاعاتی رمزنگاری شده است و این موضوع تهدید به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج تاکید کرد: معنای مرزبانی گسترده شده و کشور‌ها علاوه بر حفظ مرز‌های جغرافیایی باید از مرز‌های افکار عمومی جامعه خود نیز حراست کنند و بر همین اساس، در کشور‌های دیگر مرزبانی فضای مجازی نیز به عهده نیرو‌های مسلح است.

انتهای پیام/ک

حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نهادینه شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو

دریافت 13 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در ادامه فرمود: غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید!

کد خبر 848684 منبع: ایرنا برچسب‌ها معلمان اسرائیل خبر ویژه رهبر معظم انقلاب فلسطین

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود