Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

چنانچه روند کنونی تولید گازهای گلخانه‌ای ادامه یابد، بسیاری از گونه‌ها از میان خواهند رفت.

بر اساس یک مطالعه جدید، وضعیت آب و هوای کره زمین می‌تواند در سال ۲۰۳۰ میلادی شبیه به شرایط اقلیمی این سیاره در سه میلیون سال پیش شود.

در گزارشی که به تازگی در هفته‌نامه تخصصی آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS) منتشر شده، آمده است که در صورت تداوم تولید میزان کنونی گازهای گلخانه‌ای در جو حتی ممکن است شرایط آب و هوایی کره زمین در سال ۲۱۵۰ میلادی به دوران شکل‌گیری نخستین پستانداران در ۵۰ میلیون سال پیش بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جک ویلیامز، کارشناس مسایل اقلیمی از دانشگاه ویسکانسین و از نویسندگان مطالعه مزبور می‌گوید: ما تغییراتی عظیم را در زمانی به‌غایت کوتاه به وجود می‌آوریم.

کره زمین در دوره "پلیوسن" در حدود سه میلیون سال پیش، دورانی گرم با آب و هوایی خشک را تجربه می‌کرد. در این دوران آمریکای شمالی و جنوبی هنوز از راهی زمینی به هم متصل نبودند، گرینلند هنوز یخ‌زده نبود و سطح آب‌های آزاد ۱۸ متر بالاتر از امروز بود. دمای زمین نیز در این دوران در مجموع بین ۸ / ۱ و ۶ / ۳ درجه سلسیوس بالاتر از دمای کنونی کره خاکی بود.

بنابر گزارش دویچه‌وله، هم‌زمان گرمایش سریع زمین برخی گونه‌ها را که طی میلیون‌ها سال به شکل امروزی خود در آمده‌اند، غافلگیر خواهد کرد.

نویسندگان این مطالعه تاکید می‌کند که در چنین شرایطی، شمار زیادی از گونه‌های طبیعی از میان خواهند رفت.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی زمین گاز گلخانه ای گرمای زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد

 معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین، ۲۱ رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود ۴۰ درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد.

اله‌بخش ریگی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: لزوم توجه به پیوست‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌‌گذاری در منطقه است احساس می ‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین‌ماه، 21 رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود 40 درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد. علاوه بر شهرهای ساحلی، شهرهای مرکزی استان نیز رکوردهای بارشی ثبت کردند. بیشترین بارش در مناطق ساحلی استان در کنارک و زرآباد ثبت شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی مناطق تحت تاثیر سیل، گفت: بیشتر آنها از کشاورزی و صیادی و باغات موز در مناطقی مانند زرآباد امرار معاش می‌‌کنند. بارش‌های اخیر برای فعالیت‌‌های تجاری و گردشگری منطقه مشکل‌‌زا شد.

ریگی تاکید کرد: با توجه به تجربه سیل اخیر، لزوم توجه به پیوست‌‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌گذاری در منطقه است احساس می‌‌شود چرا که با استفاده از پیوست‌‌های اقلیمی می‌‌توان تهدیدهای ناشی از مخاطرات و بلایای طبیعی را کنترل و مدیریت کرد. در این شرایط لزوم احداث سایت رادار در منطقه نیز احساس می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراض «لاپید» به گرانی فزاینده در سرزمین‌های اشغالی
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید در پی بارش‌های سیل‌آسای سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • تنها بازمانده دوران باستانی زمین/ عکس
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟