Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:42:15 GMT

«۳۶۰ درجه» دلایل اعتراض جلیقه زردها را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۹۷۰

«۳۶۰ درجه» دلایل اعتراض جلیقه زردها را بررسی می‌کند

به ‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، هفته‌های اخیر، فرانسه شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده و تظاهرات سراسری در این کشور اروپایی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت، به چالش بزرگی برای امانوئل ماکرون رییس جمهور این کشور تبدیل شده است. مکرون معترضان را تهدید کرده بود که مصوبه دولت برای افزایش مالیات سوخت لغو نمی‌شود و معترضان را سرکوب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بعد از زخمی و زندانی شدن بیش از ۶۵۰۰ نفر و کشته شدن ۵ معترض فرانسوی، نه تنها مصوبه دولت لغو شده که رییس جمهور وعده افزایش حداقل دستمزدها و کاهش مالیات‌های دیگر را هم به مردم داده است.

در روزهای گذشته وزارت خارجه ایران نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه اشاره‌ای به سرکوب معترضان نشد و تنها از ایرانی‌های مقیم و مسافران خواسته شد تا مراقب خودشان باشند و به مکان‌های شلوغ نروند.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد این اعتراضات پرداخته و دلایل آن را زیر ذره‌بین می‌برد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کد خبر 4483252 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی سینمای مستند فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، هزاران فرانسوی در اعتراض به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید بازنشستگان در شهر‌های مختلف فرانسه تظاهرات کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: بازنشستگان در صد‌ها شهر فرانسه در اعتراض به عزم مکرون به تشدید ریاضت‌ اقتصادی همزمان با بحران تورم به خیابان‌ها آمدند. در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۷ مکرون وعده داد که حقوق بازنشستگی را کاهش نخواهد داد و قدرت خرید بازنشستگان بر اساس نرخ تورم حفظ خواهد شد. هفت سال گذشته است و تورم ۱۷ درصد افزایش یافته، اما حقوق بازنشستگی فقط ۸ درصد افزایش داشته است. همزمان با قانون بازنشستگی جدید که تظاهرات سراسری را در پی داشت و افزایش سن بازنشستگی در سال ۲۰۲۳، شکاف میان افزایش تورم و افزایش حقوق بازنشستگی نشان می‌دهد که چرا هیچ بخشی از جامعه به اندازه بازنشستگان مخالف مکرون نیستند. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: فکر کنید که چطور حقوق بازنشستگی بازنشستگانی که خانه نشین هستند و توان کار ندارند، می‌تواند این شکاف را پر کند؟ علاوه بر آن با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی گرمایشی و برقی که شاهد آن هستیم می‌توانید دلیل ناامیدی بازنشستگان از مکرون را متوجه خواهید شد. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: من فعال سیاست شهروندی هستم و چندین سال قبل زمانی که ما جزوه‌های اطلاعات بین آنها توزیع می‌کردیم آنها علاقه‌ای به این مسائل نداشتند و اعلام می‌کردند که ما از شرایط ناراضی نیستیم و بقیه از ما فقیر‌تر هستند، اما در ماه‌های اخیر هیچ بازنشسته‌ای این را نمی‌گوید و هیچ کمکی را رد نمی‌کند و این خیلی بد است که در فرانسه و به ویژه در زمینه کیفیت مراقبت‌های بهداشتی ما این اتفاق افتاده است.

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: پاریس هشدار داده است که به زودی دور دوم کاهش درآمد‌های مبتنی بر سیاست‌های ریاضتی افزون بر سیاست‌های ریاضتی موجود در بودجه سال ۲۰۲۴ در راه است. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: بازنشسته‌های بسیاری هستند که زندگیشان با کمتر از ۹۰۰ یورو در ماه می‌چرخد و همه می‌توانند بفهمند که چقدر این شرایط سخت است. بسیاری از بازنشسته‌ها بیماری هایی، چون سرطان و دیابت دارند و به شما قول می‌دهم که هیچ کدام از ما از آنها نخواسته ایم که ما شایسته شان اجتماعی هستیم و نباید فقط به خاطر اینکه دوره کاری ما به پایان رسیده است با ما مثل شهروندان طبقه پایین رفتار شود. 

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: جایگزین کاهش خدمات عمومی افزایش مالیات بر ثروتمندان و سهامداران شرکت‌ها ست. کابینه مکرون اعلام کرده است که آنها نمی‌خواهند جیب مردم فرانسه را سوراخ کنند. همزمان که خانواده‌های طبقه متوسط همچنان تحت تاثیر کووید و مصائب ناشی از تحریم‌های اروپا بر روسیه هستند، آکسفام در گزارشی نشان داد که خانواده‌های میلیاردر فرانسوی ۲۳۰ میلیارد یورو از سال ۲۰۲۰ درآمد کسب کرده اند. این میزان درآمد برای اختصاص حقوق ۳۴۰۰ یورویی به هر فرانسوی کافی است.

 

دیگر خبرها

  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ
  • اعمال نرخ جدید پس از ابلاغ/افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • نابسامانی مدیریتی وخریدهای جنجالی/ شوک‌هایی که رنگ زردها را پراند
  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • بررسی دلایل عمده مشکلات دود خروجی از خودرو