Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین انجام پذیرفت، گفت: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم افزایی با آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: رشد و توسعه پایدار کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص وابسته است و پیشرفت همه ‌جانبه نیازمند توسعه سرمایه انسانی است به همین خاطر آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور نقش اصلی و اساسی را دارد.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: آموزش و پرورش ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی کار، می‌تواند تسهیل‌گر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز باشد.

وی تاکیدکرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش باید ارتقا سطح فرهنگ اجتماعی باشد.

قاسمی آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین نهاد ها در ساخت یک جامعه موفق دانست و خاطر نشان کرد: نباید از نقش فرهنگ سازی آموزش و پروش در جامعه غافل شویم زیرا یکی از وظایف این نهاد ارتقا سطح فرهنگ اجتماعی است و در بسیاری از موارد همچون صرفه جویی، مصرف صحیح، کسب در آمد حلال، آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی، استفاده از کالاهای داخلی، حفظ منابع طبیعی و... فرهنگ و راه و روش درست را می تواند به دانش آموزان آموزش دهد.

این مقام قضایی استان بیان داشت: ارتقا سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش باید مورد توجه دولت قرار گیرد زیرا بر این باوریم که هرچقدر این نهاد در کنار سایر نهاد های متولی امر فرهنگ ارتقا پیدا کند و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به لحاظ فرهنگی داشته باشد. قاسمی تصریح کرد: جامعه در آینده از حیث جرائم و آسیب های اجتماعی هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد و شاید بسیاری از جرائمی که در سطح جامعه مشاهده می شود نتیجه خلا یک فرهنگ سازی و تربیت درست و دقیق باشد. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با بیان این که مدارس باید به دانش آموزان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌های جامعه روبرو شوند، تصریح کرد: اگر در مدارس فقط به آموزش کلیشه ای صرف پرداخته شود قطعا به هدف اصلی خود که تربیت نسل آینده است دست نخواهد یافت از این رو مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی باید بتواند به وظایف تربیتی خود نیز به درستی عمل کند و در مدارس شیوه صحیح زندگی در اجتماع و رویارویی با واقعیت ها نیز آموزش داده شود.

قاسمی اظهار داشت: آموزش وپرورش می‌تواند در مدارس پدر و مادرها را در قالب انجمن های اولیا و مربیان گرد هم جمع کند و آنها را نسبت به مخاطرات و آسیب های اجتماعی که فرزندانشان را تهدید می کند آگاه سازد زیرا نهاد خانواده بیشترین تاثیر را در رفتار فرزندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه‌ها است، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی باید رویکرد اصلی آموزش و پرورش بخصوص در مدارس باشد.

دادستان قزوین افزود: دستگاه قضایی آمادگی لازم را برای هم افزایی با آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دارد و امیدواریم با گسترش و اجرای طرح قاضی مدرسه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مشترک گام های موثری برداریم.

قاسمی در پایان با بیان اینکه کار معلمان مصداق جهاد است، افزود: معلم نباید سر کلاس هیچ دغدغه ای به جز تدریس داشته باشد و همه باید برای تحقق این موضوع به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این دیدار گفت: طرح قاضی مدرسه از زمینه های همکاری آموزش و پرورش با دستگاه قضایی است و نقش موثری در جلوگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه ایفا می کند.

خیرالله رحمانی افزود: این طرح از پنج سال قبل با ابتکار آموزش و پرورش استان قزوین آغاز شد و هم اکنون در مدارس کشور در حال اجرا شدن است.

وی اضافه کرد: چون در طرح قاضی مدرسه آگاه سازی دانش آموزان از جرم و مجازات و راه های پیشگیری از آن توسط قضات دادگستری انجام می شود به همین دلیل نتایج بهتری به دست می آید.

رحمانی در پایان به مشکل برخی از تعاونی های مسکن فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این تعاونی ها در مناطقی چون اسفرورین با وجود واریزی آورده های خود سالها است با مشکلات متعددی مواجه هستند و از دستگاه قضایی درخواست می شود در روند رسیدگی به شکایات در این خصوص تسریع شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان انقلاب خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد