Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر واردات خودروی کارکرده از کشور افغانستان در شرایط تحریم، اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مردم ایران شدیدا با این پیشنهاد مخالفم، چراکه شان و منزلت جمهوری اسلامی  و مردم ایران سوار شدن بر اتومبیل کهنه مردم کشورهای دیگر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنین اتفاقی برای جمهوری اسلامی پسندیده نیست، چراکه بهترین خودروها و با کیفیت بالا در ایران تولید می‌شود، در نتیجه نیازی نیست که با واردات خودروهای کهنه دیگر کشورها، شان شهروند ایرانی را پایین بیاوریم.

قاضی پور تصریح کرد: گمرک  در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی و ممانعت از خروج ارز از کشور واردات خودرو را  به کشور ممنوع کرده است، زیرا ارز کشور محدود است و باید به اولویت های زندگی مردم و صنایع مادر اختصاص پیدا کند.

گفتنی است؛ اخیرا یکی از اعضای کمیسیون صنایع در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که با وجود تحریم‌ و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومتر، می‌توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن واردات افغانستان نماینده مردم مردم ایران جمهوری اسلامی ایران شهروند مقام معظم رهبری ارز واردات خودرو افغانستان جمهوری اسلامی کمیسیون صنایع و معادن مردم ایران واردات قاضی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهم فروردین؛ روز تثبیت نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز گفت: روز دوازدهم فروردین ماه، روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است و  نکته ای که باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران در جهان بدرخشد، حضور اکثریت مردم در پای صندوقهای رأی بود.

او افزود: یوم الله دوازدهم فروردین ماه روزی است که با تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (رض) در کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به فرمان حضرت امام در پای صندوقهای رأی حضور پیدا کردند، و بیش از 98 درصد از آراء خویش را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه شعار امسال باید به يک مطالبه‏  عمومي جامعه، اعم از مردم و مسؤولین تبدل شود  گفت:  اگر یك ارزش و ضرورت به گفتمان فراگیر جامعه تبدل نشود، نمي‏تواند در روند كلان كشور اثرگذار باشد.

او  مهمترین معضلات کشور مان را  که دامنگیر مردم شده است ، مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت : این مشکل در کشور حل نخواهد شد، مگر آنکه مؤلفه های اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شودو به همین خاطر است که مقام معظم رهبری، برای امسال نیز یک شعار اقتصادی انتخاب کرده است  و آن نیز عبارت از «جهش توليد با مشارکت مردم» بود.

 امام جمعه ماکو بر  توجه خاص دولت بر مهمترین مؤلفه های رشد تولید در کشور تاکید کرد و گفت: جذاب سازی تولید برای عموم مردم و ترویج فرهنگ تولید به جای سودآوری؛ مولدسازی منابع راکد وکم بازده؛ استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان در رشد تولید و لزوم مردمی شدن اقتصاد؛ از جملة آن نکاتی است که دولت محترم باید به آنها توجه خاصی داشته باشد.

حجت الاسلام در بخش دیگری از خطبه های نماز به اهميت شبهاي قدر هم اشاره کرد و گفت : قرآن کريم خود در سوره  قدر اهميت اين شبها را به خوبي بيان کرده است که این شب از هزار شب بهتر است.

دیگر خبرها

  • دوازدهم فروردین؛ روز تثبیت نظام اسلامی
  • پیشرفت کشور باید بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی باشد
  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • پبشنهاد ویژه محمدعلی بهمنی برای مردم
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • ممنوعیت واردات نمک به افغانستان
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • ۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید