Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- رییس نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از صدور مجوز تخریب 13 باب واحد تجاری نیمه ساز واقع در حریم مسجد جامع تاریخی این شهرستان خبر داد.

مصطفی قانونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تجاری یاد شده به حدود 200 متر مربع از حریم دیوار ضلع شرقی مسجد جامع گلپایگان تجاوز کرده اند که بدین سبب باید تخریب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی زمان آغاز ساخت این واحدهای تجاری را سال 1394 عنوان کرد و گفت: این ساخت و سازها از ابتدا مورد تایید دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان قرار نگرفت و در مرحله اسکلت بندی و سقف ریزی متوقف شد.
وی افزود: با پیگیری های حقوقی و برگزاری نشست اخیر ساماندهی حریم مسجد جامع در محل فرمانداری گلپایگان ، مقرر شد در اسرع وقت مغازه های احداثی تخریب و دیوارهای این مسجد مرمت شود.
مسجد جامع گلپایگان در زمان سلطنت ˈابوشجاع محمدˈ فرزند ˈ ملکشاه سلجوقیˈ در سال 508 هجری قمری احداث شده و دارای یکصد متر طول و 52 تا 62 متر عرض است.
این بنای تاریخی که در بافت قدیمی شهر گلپایگان واقع شده به شماره 191 در سال 1312به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
شهرستان گلپایگان با بیش از 250 اثر تاریخی ، مذهبی و گردشگری در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي مسجد جامع گلپايگان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در اجلاس نماز گلپایگان که با حضور مردم و مسئولان در آستان امامزادگان هفده تن برگزار شد؛ از تاسیس سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان اصفهان خبر داد و گفت: سومین مرکز تخصصی نماز کشور به زودی در استان اصفهان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام ابراهیم رنجبر افزود:استان اصفهان سومین استان کشور است که پس از قم و مشهد مرکز تخصصی نماز در این استان راه اندازی می شود .


وی افزود:تربیت طلاب و اساتید و تولید محتوا در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از مهمترین وظایف مرکز تخصصی نماز است.
محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان هم در این اجلاس با اشاره به اقامه نماز در ادارات شهرستان گفت : به مدیران و روسای ادارات تاکید شده است که به نماز اول وقت و اقامه آن در ادارات اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟