Web Analytics Made Easy - Statcounter


موضع‌گیری دونالد ترامپ در قبال عربستان و دفاع بی‌چون‌وچرا از جنایات آل سعود، موجی از اعتراض‌ها و انتقادها را علیه وی به دنبال داشته است. این انتقادها نه تنها در داخل آمریکا و از سوی مردم و همینطور سیاستمداران این کشور، بلکه از جانب مردم دیگر کشورهای جهان نیز متوجه رئیس جمهور آمریکا شده است. در همین رابطه، جمعی از مخاطبان رادیوهای برون مرزی دیدگاه های خود را پیرامون چرایی حمایت ترامپ از عربستان سعودی با توجه به برخی انتقادات محافل صهیونیستی در این زمینه بیان کردند که به بخش هایی از آنها اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد نیوز ، آمریکا به عربستان جنایتکار به چشم یک بازوی عملیاتی در سیاست های منطقه ای خویش نگاه می کند علی یورداکول مخاطب دائمی رادیو ترکی استانبولی از آنکارا ترکیه گفت: آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان بوده و خواهان ادامه فروش تسلیحات نظامی به این رژیم است. بنابراین آمریکا با حمایت از وحشی گری ها و جنایات عربستان در منطقه به دنبال فروش تسلیحات نظامی خود در منطقه است. در واقع آمریکا به عربستان جنایتکار به چشم یک بازوی عملیاتی در سیاست های منطقه ای خویش نگاه می کند.
جیدا شنسوی مخاطب سرشناس رادیو ترکی استانبولی از آدانای ترکیه با اشاره به اینکه دستان رژیم آل سعود به خون کودکان بیگناه در یمن آلوده شده است، گفت: این رژیم چه در داخل عربستان و چه در منطقه یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر و حامی تروریسم است. ودراین میان آمریکا و ترامپ از این رژیم حمایت می کند. آمریکا با حمایت از این رژیم در واقع به دنبال منافع شخصی خود بوده و نشان داده که حقوق بشر زمانی برای کاخ سفید مهم است که در راستای منافع امریکا باشد.

حمایت آمریکا از عربستان به نفع اسرائیل است

الوی سوکاایسیه مخاطب رادیو ملایو از شهر وانا گیری اندونزی گفت: حمایت رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از عربستان ناشی از نیاز آمریکا به متحدانی است که بتوانند منافع این کشور را برآورده نمایند. اگر عربستان سعودی نتواند نیازهای آمریکا را بر طرف کند، دیگر آمریکا به این کشور عربی اهمیت نمی دهد. من فکر می کنم اسرائیل با حمایت آمریکا از عربستان سعودی خوشحال و موافق است. چون حمایت آمریکا از عربستان به نفع اسرائیل است.

حمایت ترامپ از عربستان برای از بین بردن اسلام واقعی است

بانگ جالی مخاطب رادیو ملایو از اندونزی با اشاره به اینکه علت حمایت ترامپ از عربستان بسیار روشن است،گفت: این برای از بین بردن اسلام واقعی است که به نظر آنها تندرو است. برای رسیدن به این هدف، رژیم آل سعود یک متحد مناسب برای آمریکا است چون مسلمانان چهره واقعی آل سعود را نمی دانند. و قطعا اسرائیل با این حمایت موافق است.
هارنی مخاطب رادیو ملایو از شهر جاکارتا اندونزی نظر خود را چنین عنوان کرد: تا زمانی که عربستان سعودی همچنان به عنوان یک گاو شیرده توسط ایالات متحده استفاده شود، دونالد ترامپ از آن حمایت خواهد کرد. ترامپ به جرم و جنایات عربستان اهمیت نمی دهد. مهم این است که عربستان نیازهای آمریکا مخصوصا در زمینه اقتصادی را بر طرف کند. به نظر من، اسرائیل از این سیاست ترامپ حمایت می کند. زیرا اسرائیل به حامیان قوی در منطقه خاورمیانه، به ویژه از کشورهای عربی، نیاز دارد.

عربستان شریک اصلی و بسیار وفادار برای تحقق منافع آمریکا در خاورمیانه است

احمد جاکا مخاطب رادیو ملایو از شهر جاکارتا اندونزی گفت: برای آمریکا و شخص ترامپ، کشتار خاشقچی توسط آل سعود هیچ تاثیری بر رابطه بین آمریکا و عربستان ندارد. مهمترین مسئله برای آمریکا این است که عربستان شریک اصلی و بسیار وفادار برای تحقق منافع آمریکا در خاورمیانه است. همچنین عربستان یکی از مشتریان اصلی سلاح آمریکاست و نفت عربستان برای بر طرف کردن نیازهای کشور آمریکا بسیارمهم است.

افکار «محمد بن سلمان» مناسب وهماهنگ با اندیشه های غربی ها درزمینه حمایت از صهیونیست ها در منطقه است

الم علی آل مخاطب سرشناس رادیو ملایو از اندونزی با اشاره به این نکته که همکاری با عربستان سعودی تا حد زیادی به ترامپ کمک کرده است، گفت: عربستان وارد کننده خوبی برای تسلیحات نظامی ایالات متحده آمریکا و زمینه درآمدزایی برای آمریکا است. قرارداد فروش اسلحه یکی از این نمونه هاست. علت حمایت قوی آمریکا از «محمد بن سلمان» به خاطر اهمیت این ولیعهد عربستان سعودی برای منافع غربی ها است. افکار محمد بن سلمان مناسب وهماهنگ با اندیشه های غربی ها درزمینه حمایت از صهیونیست ها در منطقه است. علاوه بر این، موقعیت محمد بن سلمان در سلطنت سعودی روشن و نقش او بسیار تعیین کننده است.
این مخاطب سرشناس رادیوملایو درپایان گفت: قطعا اسرائیل از سیاستهای استراتژیک ترامپ در خاورمیانه حمایت خواهد کرد، زیرا او تمام سیاستهای آمریکا برای حفاظت و حمایت از اسرائیل است.
ایلان رخلان مخاطب رادیو ملایو از شهر چیامیس اندونزی با بیان اینکه حمایت آمریکا از عربستان سعودی یک سیاست دو طرفه سودمند است، گفت: نه تنها در مورد قتل خاشقچی، بلکه عربستان سعودی در حملات موسوم به WTC نیز دست داشتند. قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، حزب جمهوریخواه قول داد تا پرونده WTC مربوط به دست داشتن سعودی ها را بررسی کند، اما پس از پیروزی، ترامپ رابطه نزدیکی با عربستان سعودی بر قرار نمود.

از خواسته های ترامپ، ایجاد قدرت‌ نمایی در خاورمیانه و گرفتن نفت از عربستان است

بولا سادو مخاطب رادیو بنگلا از بنگلادش با اشاره به اینکه ترامپ از محمد بن سلمان شدیدا حمایت می کند، گفت: ترامپ می‌خواهد از عربستان پول و نفت را به ‌عنوان هدیه دریافت ‌کند. واز طرفی قصد دارد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و ایران را تحت‌ فشار قرار بدهد، به این خاطر با عربستان دوست شده است. از خواسته های ترامپ، ایجاد قدرت‌نمایی در خاورمیانه و گرفتن نفت از عربستان است. ولی من فکر می‌کنم آمریکا دائماً همراه با عربستان نمی‌ماند.
ذوالفقار علی مخاطب رادیو بنگلا از بنگلادش گفت: من فکر می‌کنم سیاست آمریکا و ترامپ، سرنگونی کشورهای اسلامی نظیر ایران است. ولی موفق نمی‌شود. آمریکا می‌داند مکه و مدینه قلب مسلمانان است. به این خاطر آمریکا، از عربستان حمایت وآن را در دست گرفته است تا برمسلمانان تسلط یابد. ولی زهی خیال باطل.
سرگی گلادکوف مخاطب رادیو روسی نظر خود را چنین عنوان کرد: دلیل نارضایتی اسرائیل این نیست که استدلال ترامپ اشتباه بوده و سعودی ها از اسرائیل حمایت نمی کنند، بلکه صهیونیست ها از افشای این مسئله و ضربه خوردن وجهه جهانی خود ناراحت هستند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما