Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانع گفت: به منظور جلوگیری از افزایش آمار تلفات جاده‌ای در سه ماه باقی مانده از سال جاری، همكاری پلیس و راهداران استان یزد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، «مسعود قانع» در نشست هم‌اندیشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با فرماندهان پلیس راه استان، ضمن اشاره به كاهش 19 نفری تعداد تلفات جاده ای استان یزد اظهار داشت: میزان تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد، طی هفت ماه امسال با كاهش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ارائه آمار تفكیكی میزان تلفات در محدوده‌های پلیس راه استان بیان كرد: پاسگاه مهریز با كاهش هفت نفری كاهش 19 درصدی، پاسگاه پلیس راه یزد - شیراز، با افزایش سه نفری تلفات افزایش 15 درصدی، پاسگاه پلیس راه اردكان ـ نایین با كاهش پنج نفری تلفات كاهش 25 درصدی، پلیس راه یزد ـ طبس با افزایش یك نفری تلفات افزایش 11 درصدی، پلیس راه بافق ـ بهاباد با كاهش هفت نفری تلفات كاهش 36 درصدی و پاسگاه پلیس راه اردكان ـ چوپانان با كاهش چهار نفری تلفات، كاهش 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

 

قانع با بیان اینكه از اول مهرماه امسال، مبنای آمار تصادفات فوتی تغییر كرده است، افزود: بر اساس دستورالعملی كه از اول مهرماه اجرایی شده، تلفات و تصادفات جاده‌هایی كه زیر پوشش پلیس و راهداری نیستند، نظیر جاده‌های اختصاصی، بیابان‌ها و كویر، به آمار تصادفات و تلفات جاده ای اضافه می شود.

 

وی عنوان كرد: با ارسال نامه ای به پلیس راه ناجا پیشنهاد كردیم كه این آمار به تفكیك اعلام شود تا در عملكرد پلیس و اداره راهداری اثرگذار نباشد.

 

رئیس پلیس راه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل بین فرماندهان پاسگاه‌ها و روسای راهداری شهرستان‌های استان یزد تاكید كرد و بیان داشت: در این سه ماه باقی‌مانده از سال، می طلبد كه نظارت بیشتری در سطح جاده ها وجود داشته باشد زیرا با توجه به اینكه خوشبختانه پارسال آمار پایین متوفیان در سطح استان را شاهد بودیم، امسال بروز حادثه می‌تواند افزایش آمار تلفات جاده ای را به دنبال داشته باشد.

 

وی همچنین با بیان اینكه طرح زمستانه از هفته آخر آذرماه آغاز می شود، خاطرنشان كرد: مانور طرح زمستانه از 22 آذر آغاز می شود و با توجه به اینكه اعلام شده بارندگی ها در سطح استان افزایش می‌یابد، به طور قطع كار سنگین‌تری خواهیم داشت.

 

قانع یادآور شد: یزدی‌ها و رانندگان بومی یزد نسبت به رانندگان سایر استان‌ها، تجربه كمتری در زمینه رانندگی در جاده‌های برفی و یخی دارند بنابراین اگر برفی ببارد یا بارندگی و یخبندان شود، همه غافلگیر می شوند.

 

وی تصریح كرد: لازم است در مناطق برفگیر تیم‌های ویژه استقرار یابند و توجه جدی‌تری داشته باشند، ضمن اینكه طرح زمستانه اصلی پلیس راه، در محور یزد ـ شیراز اجرا می شود و 24 ساعته یك واحد گشتی در این گردنه مستقر خواهد شد تا گردنه علی آباد مسدود نشود.

 

رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان كرد: برای سایر گردنه ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده اما لازم است هم راهداری و هم پلیس نسبت به گردنه ها توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد مسدود شدن جاده نباشیم.

 

وی همچنین تاكید كرد: تدبیری شود كه از سوی شركت‌های مسافربری برای اتوبوس‌های فاقد تجهیزات زمستانی، صورت وضعیت مسافر صادر نشود، البته ما در پاسگاه‌ها تجهیزات را بررسی و كنترل خواهیم كرد.

 

قانع در بخش دیگری از سخنان خود، محور یزد ـ كرمان و برعكس را یكی از محورهای بحرانی استان یزد دانست و افزود: بیشترین میزان تلفات جاده‌ای در این محور رخ می‌دهد و گرچه اقدامات بسیاری برای ایمنی جاده انجام شده اما هنوز مشكلات بر قوت خود باقی است و لازم است با حضور كارشناسان، این مسیر از ابتدا تا انتها بررسی و مشكلات آنها احصا و برطرف شود.

وی تصریح كرد: اگر بتوانیم این محور را كنترل كنیم به طور قطع در آمار تلفات فوتی و جرحی استان اثرگذار خواهد بود.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور مشهد بندرعباس خراسان جنوبی هرمزگان شیراز آیت الله رئیسی پلیس راه استان یزد حمل و نقل و راهداری شبستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند

 

به گزارش تابناک ، سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با وجود اینکه تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته، اما باید تا جای ممکن میزان مرگ و میر را در سوانح کاهش داد.

وی با اعلام اینکه در نوروز امسال بیشتر تصادفات توسط مردم خوزستان رخ داده است گفت: در اسفند ماه سال گذشته تعداد وقوع تصادفات رشد پنج درصدی داشت.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان تصادفات در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، ماهشهر، کارون و آبادان افزایشی بوده است.

رییس پلیس راهور خوزستان با اظهار اینکه میزان تصادفات خسارتی در شهرستان‌های استان افزایش یافته است، اظهار کرد: در بهبهان و ماهشهر تعداد مجروحان تصادفی در این مدت روند افزایشی داشته است.

وی با عنوان اینکه در ۲ شهرستان اهواز و خرمشهر شاهد کاهش تصادفات هستیم، اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها برای کنترل تصادفات باید همراه پلیس ورود کنند و برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

سرهنگ دولتشاهی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو و تجاوز از سرعت مجاز عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی برخورد با متخلفان رانندگی اما باز میزان تصادفات افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خوزستان با ابراز ناراحتی از وضعیت آسفالت در اهواز تصریح کرد: یکی از عوامل تصادفات و وارد شدن خسارت به خودروهای شهروندان شرایط نامناسب آسفالت و چاله‌هایی است که در خیابان‌های این شهر وجود دارد.

سرهنگ دولتشاهی اظهارکرد: در زمان وقوع آبگرفتگی به دلیل نامشخص شدن چاله‌ها و یا دریچه‌های فاضلاب خودروهای زیادی به دلیل سقوط در این فضاها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند

دیگر خبرها

  • نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • تلفات جاده‌ای نوروزی بوشهر ۶۴ درصد کاهش یافت
  • ادعای مخبر در مورد علت تصادفات: مردم بی‌احتیاط هستند/ همکاری دولت با پلیس برای افزایش جریمه‌ها؟
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده ای خوشحال کننده است
  • ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی به استان تهران تا ۴ فروردین