Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به ثبت جهانی نظام تولید انگور در فائو و رویداد همدان 2018، حرکت واحدهای فرآوری کشمش در این شهرستان یک ضرورت است.

به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد همدان، استانداردسازی را در شرایط کنونی کشور پشتوانه محکمی برای محصولات تولیدی دانست و افزود: واحدهای فرآوری کشمش و سایر واحدهای تولیدی و صنعتی ناگزیرهستند به سمت استانداردسازی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ثبت جهانی انگور شرایط جدیدی را برای واحدهای فرآوری کشمش ایجاد کرده است بیان کرد: در حال حاضر روند حمل و نگهداری کشمش در این واحدها مناسب نیست و این روند باید به سمت استانداردسازی و افزایش کیفیت تغییر کند.
فرماندار ویژه ملایر گفت: به تازگی در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این شهرستان نیز قول مساعد داده شد که در حمل و نگهداری، داربستی کردن باغ ها، خشک کردن کشمش، تامین سبد و گونی های چتایی و ایجاد بارگاه اقدامات و حمایت های لازم صورت گیرد.
فتحی ادامه داد: واحدهای فرآوری کشمش که در زمینه فرآوری و صادرات فعالیت می کنند، باید به سمت استانداردسازی گام بردارند.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای حوزه استاندارد و استانداردسازی محصولات، آمادگی لازم برای هرگونه همراهی و کمک با این حوزه وجود دارد.

** توجه دولت به حوزه استاندارد ویژه است
مدیرکل استاندارد همدان نیز فضای کنونی استان و شهرستان را بسیار مستعد و متعالی دانست و افزود: باید از این فرصت برای تقویت مجموعه و استقرار نظام استاندارد سازی بهره برداری لازم را داشته باشیم.
محمد مددی با بیان اینکه استاندارد در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه ای قرار گرفت گفت: مواردی که دولت در توافق های بین المللی انجام داد، در تمامی این موارد استاندارد جزو دستگاه هایی بود که ورود پیدا کرد.
وی استاندارد سازی را عامل مرثری در تحقق شعار سال برشمرد و ادامه داد: اخذ خدمات استانداردسازی هزینه ها را کاهش و اعتماد مصرف کننده را افزایش می دهد.
مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه خریدار واقعی ذات محصول و نظام استانداردسازی را می خواهد، خواستار حمایت و پشتیبانی فرماندار ویژه ملایر از این حوزه شد و گفت: نگاه در این شهرستان مثبت است.
مددی همچنین استاندارد را پایه و اساس برای واحدهای فرآوری کشمش در ملایر دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط 2018 و ثبت جهانی انگور الزاماتی همچون آموزش های فنی و اقتصادی باید در این شهرستان اجرایی شود.
وی با بیان اینکه 500 میلیون ریال اعتبار به حوزه استاندارد شهرستان ملایر اختصاص یافته است اظهار داشت: دولت، مردم و تولید سه مولفه مهم و مورد توجه در این حوزه است.
رییس اداره استاندارد ملایر نیز به فعالیت 2 آزمایشگاه در حوزه خشکبار و صنایع غذایی توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شهرستان های نهاوند و در برخی موارد تویسرکان زیرپوشش ملایر فعالیت می کنند.
داریوش خالقی تعداد صنایع فعال زیر پوشش این شهرستان را 110 واحد عنوان و بیان کرد: تعداد محصولات این واحدها 271 مورد است که از این تعداد 204 محصول دارای پروانه و 91 واحد فعال است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل استاندارد همدان همچنین از واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان ملایر نیز بازدید کرد.
ملایر در جنوب استان همدان دارای اداره استاندارد است که تعداد صنایع زیر پوشش آن در شهرهای ملایر و نهاوند 110 واحد است.
2087/7528

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استانداردسازي واحدهاي صنعتي فرماندار ويژه ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی  این شهرستان با هدف فرآوری محصولات معدنی از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این حوزه و افتتاح رسمی این طرح در آینده نزدیک خبر داد.
 عباس گودرزی افزود:سنگهای  معدنی موجود در شهرستان و استان  در مرحله او.ل دانه بندی و فرآوری می شود و در مرحله های بعدی وارد تولید محصولات پایین دستی دیگری می شود و گام بلندی برای جلوگیری از خام فروشی خواهد بود.
 نماینده مردم بروجرد همچنین در دیدار با جمعی از مردم بروجرد در مسجد ثارالله در خصوص رفع مشکلات حرم امامزاده جعفر این شهرستان قول پیگیری داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند
  • آبگیری ۳۵ درصد از حجم تالاب آق گل ملایر
  • آبگیری 35 درصد از حجم تالاب آق گل ملایر