Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:35:39 GMT

افشا کننده «پاکسازی نژادی در فلسطین» چه کسی بود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۴۱۷

افشا کننده «پاکسازی نژادی در فلسطین» چه کسی بود؟

معرفی و نقد کتاب «پاکسازی نژادی در فلسطین» نوشته ایلان پاپه و ترجمه آزاده کشور دوست عصر روز گذشته (سه شنبه 20 آذر ماه 97) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، علیرضا سلطانشاهی در این نشست گفت: این کتاب در  جریان انتقاد به عملکرد رژیم صهیونیستی از داخل نوشته شده و به طرح دالِت یا «D» در برخورد با فلسطینی ها اشاره دارد که در دوره قیمومیت به اوج می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح دالت تصمیم می گیرند مناطقی که مربوط به یهودیان هست را از فلسطینیان خالی کنند. به بیش از 500 آبادی حمله کردند و ساکنان آنها را کشتند. انگلیس هم ناظر این جنایت و پاکسازی نژادی است.

 امیر شهریار امینیان نیز در این نشست گفت: یکی از کتاب هایی که در سال 83 تحت عنوان «نامه های افسران رژیم صهیونیستی» ترجمه شده خط بطلانی است بر اینکه فلسطینیان داوطلبانه سرزمین خود را ترک کرده اند. شاید هشت نامه از این نامه ها اشاره صریح به طرح دالت دارند. یعنی پیش از این هم در این زمینه کار شده بود اما این کار یک نقطه عطف در آثاری است که سعی کردند کند و کاو تاریخی کنند.

مدیر انتشارات مطالعات اندیشه ورزان آریا با اشاره به کارهای در دست ترجمه این انتشارات تأکید کرد: امسال دو عنوان «ذهن های اشغالی» و «کتاب مقدس و صهیونیسم» را چاپ می کنیم. دانشجویان در دو سال گذشته استقبال خوبی از کتاب های ما داشته اند. به هر حال این آثار عمدتا خاستگاه آکادمیک داشته اند. خیلی خوب است که این کارها در فضای دانشگاه بین دانشجویان ورود پیدا کنند. چنانچه دانشجو با این محتوا ارتباط برقرار کند من فکر می کنم مسیر تفهیم موضوع در جامعه به شدت تسطیح می شود. بدنه دانشگاه نقطه آغاز فهم عمیق اجتماعی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی است.

سید هادی برهانی نیز یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود و در مقایسه با پاپه و یهودیان ضد صهیونیست دیگر اظهار داشت: شاید مقایسه پاپه با یهودیان ضد صهیونیست دیگر قیاس مع الفارق باشد. چون اولا پاپه در حال حاضر کاملا از صهیونیست و اسرائیل بریده و مشکل خاورمیانه را صهیونیست می داند و دوم اینکه من در سابقه پاپه عضویت صهیونیست را ندیده ام. الآن هم مواضع تند ایشان را حتی در روشنفکران مسلمان فلسطین هم نمی بینیم و از محدود متفکرینی است که طرفدار یک دولت است و معتقد است مردم آنجا باید انتخاب کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تأکید کرد: ادوارد سعید، فینکنشتاین، بنی موریس و دیگران کتاب های زیادی در این زمینه دارند ولی شاه بیت کتاب های ضد صهیونیست همین کتاب است. اصلا پاکسازی نژادی قبل از این کتاب یک اصطلاح غریب بود ولی الآن تقریبا رایج شده است. به همین دلیل پاپه به شدت مورد نفرت اسرائیل است و او را مورد تنفرترین یهودی اسرائیل می دانند.

سلطانشاهی گفت: ایلان پاپه هم مثل بعضی ها اثری نوشته است. اما اولین قدم از مخالفت با صهیونیست بیرون آمدن از اسرائیل است؛ چون جای یک فلسطینی را اشغال کرده است. در اسرائیل باشی و بگویی صهیونیسم چیز بدی است؟! من معتقدم پاپه مخالف صهیونیست نیست و تنها منتقد آن است و اسرائیل بهترین استفاده را از این نقدها می کند؛ چون یک آسیب شناسی از اندیشه صهیونیست دارد.

وی تأکید کرد: این را هم باید مدنظر قرار دهیم که ایشان مخالفت مبنایی با ماهیت صهیونیست ندارد. اتفاقا من فکر می کنم او به دو دولت اعتقاد دارد. کتاب «پاکسازی نژادی در فلسطین» ناخودآگاه این طور اثر می گذارد که مجریان طرح دالت را به نقد می کشد و طوری به مخاطب القا می کند که طرح تقسیم سازمان ملل حقی بود که به صهیونیست تعلق گرفت و مواردی را داریم که دولت رژیم صهیونیستی را کاملا دموکراتیک نشان می دهد. هیچ یهودی در دنیا وجود ندارد که هولوکاست را در کند. یعنی ضد صهیونیست ترین یهودی ها هم در مورد هولوکاست کوتاه نمی آیند.

برهانی در جواب سلطانشاهی گفت: انکار هولوکاست خطرناک ترین کاری است که یک دانشجو و یا دانشمند در غرب می تواند انجام دهد. چون از دست دادن کرسی کمترین عقوبت آن است. یعنی از محرمات بزرگ و نابخشودنی است و انکار هولوکاست متعلق به کسانی است که نه پستی دارند و نه نیاز به پستی دارند. به نظر من این دیدگاه هم که هیچ یهودی هولوکاست را انکار نمی کند بدبینانه است. در میان یهودیان هم تنوع اندیشه وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف پاکسازی در فلسطین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری فوری اعلام کرد که بر اثر بمباران شب گذشته (پنجشنبه شب) حزب الله لبنان یک صهیونیست در منطقه هاردوف در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شد.

این منبع همچنین اضافه کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون ۲۰ صهبونیست در مرز لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر اثر حملات حزب الله کشته شده اند.

در این پیوند برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت لبنان در کمینی موفق، یک کاروان نظامی ارتش رژیم اسرائیل متشکل از تیپ گولانی را در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین منهدم کردند.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب‌الله لبنان از این تاریخ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بار‌ها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از یک هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: پاکسازی آوار در غزه ممکن است ۱۴ سال طول بکشد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی