Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:28:18 GMT

کاهش ۱۴ درصدی کشته‌های تصادفات در همدان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۴۶۳

کاهش ۱۴ درصدی کشته‌های تصادفات در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و سازمان های امدادی پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و سازمان های امدادی و خدمات رسان در میدان صبحگاه ستاد انتظامی استان برگزار شد.

سردار بخشعلی کامرانی صالح در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و سازمان های امدادی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه شهدای اخیر نیروی انتظامی در حادثه تروریستی چابهار گفت: امروز تلفات انسانی ناشی از تصادفات یکی از دغدغه های مهم کشورها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما هم از این قائده مستثنی نیست و آمار بالای ۲۷هزار کشته در ۸ سال گذشته، آمار نگران کننده ای بود که با پیگیری مسئولان و همراهی مردم و رانندگان این آمار امروز به ۱۷ هزار نفر کشته در سال کاهش پیدا کرده است.

سردار کامرانی صالح با اشاره به کاهش ۱۰ هزار نفری کشته ها در طی چند سال اخیر بیان داشت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش مهارت های شهروندی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و همچنین اصلاح هندسی معابر و نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تلفات انسانی تصادفات، گام های موثری برداشت.

وی استفاده از تجهیزات الکترونیکی در مدیریت راه ها و نظارت بر رفتار رانندگان را یکی از اقدامات موثر در این راستا برشمرد و گفت: خوشبختانه با همکاری و تعاملات انجام شده، اغلب راه های مواصلاتی استان تحت پوشش این تجهیزات قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان نقش عامل انسانی در بروز تصادفات را نگران کننده دانست و گفت: امید است با هم افزایی سازمان ها و شهروندان این آمارها را کاهش دهیم.

سردار کامرانی صالح در ادامه از کاهش ۱۴ درصدی تلفات انسانی در تصادفات ۸ ماهه سال ۹۶ در استان خبر داد و گفت: برخلاف افزایش ۲۱درصدی ترددها در طی این مدت، نسبت به سال گذشته  آمار کشته های تصادفات فوتی در استان با ۴۰ نفر کشته کمتر نسبت به مدت مشابه، ۱۴درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با یاری خداوند و تلاش های همکاران در مجموعه پلیس راه و راهور استان و دیگر سازمان های امدادی، راه و شهرسازی، هلال احمر و اورژانس، امداد خودرو طرح زمستانی از فردا به مدت ۳ماه با بکارگیری بیش از  ۱۰۰نفر و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سطح جاده های استان اجرا خواهد شد.

کد خبر 4483324

منبع: مهر

کلیدواژه: امداد جاده ای فرماندهی انتظامی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعادفر، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت