Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@20:06:03 GMT

آبونمان برق مدارس؛ رایگان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۵۷۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد بطحائی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: اگر مدرسه‌ای بیش از الگو، برق مصرف کند باید هزینه‌های آن را بپردازد و این الگو، مدارس را ملزم به رعایت الگو خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که به گفته وزیر نیرو با رایگان شدن برق مدارس، مصرف برخی از مدارس سه برابر شده است، گفت: داده‌های مطمئنی درباره این موضوع در اختیار ندارم و من یقین دارم که افزایش مصرف صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحائی از اجرای طرح توسعه ورزش بانوان فرهنگی خبر داد و افزود: براساس مصوبه هیئت دولت، تربیت بدنی و ورزش کارکنان دولت در اولویت قرار گرفته است و در آموزش و پرورش به دلیل حضور معلمان در مدارس این موضوع در اولویت بیشتری قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش بانوان فرهنگی به دلایل مختلف، اهمیت بسیاری دارد و به همین علت ما اجرای این مصوبه را در مرحله اول برای بانوان در نظر گرفتیم و سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت در اختیار بانوان فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: البته اختصاص دوساعت ورزش در هفته برای بانوان فرهنگی بسیار ناچیز است، اما باید به تدریج به سمتی برویم تا بانوان فرهنگی با تمرینات ورزشی سلامتی و ورزیدگی خود را حفظ کنند تا بتوانند از عهده کار‌های خود به خوبی بربیایند.

بطحائی به تبلیغات بیش از حد موسسات کنکوری در رسانه ملی اشاره کرد و افزود: این تبلیغات سم مهلکی برای آموزش و پرورش است و در این زمینه نامه نگاری‌ها و دیدار‌هایی با رئیس رسانه ملی داشته ام و امیدوارم مسئولان رسانه ملی به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بطحائی گفت: تبلیغات کتاب‌های کمک آموزشی موسسات کنکوری، سهم مهلکی برای یادگیری و یاددهی در آموزش وپرورش است و برای دانش آموزان مشکل و اختلال در یادگیری ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از طریق ابزار‌های قانونی نیز به دنبال جلوگیری از تبلیغات این کتاب‌ها در رسانه‌های دیگر هم هستیم.

بطحائی به طرح رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگیان از هرگونه پیشداوری درباره اجرای این طرح خودداری کنند، زیرا طرح این موضوع در دولت با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، آغازی بسیار مبارک است.

وی از فرهنگیان خواست تا زمان اجرای این طرح صبر کنند تا آیین نامه‌ها و بودجه این طرح تصویب شود و بعد از ابلاغ آن منتظر شنیدن دیدگاه‌های آن‌ها هستیم.

بطحائی گفت: هم اکنون در بودجه ۹۸، ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و امیدواریم با تصویب آیین نامه دقیق اجرایی بتوانیم این طرح را با کیفیت مناسب اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به اجرا نشدن طرح توزیع شیر در مدارس اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح هیچ مشکلی برای همکاری با شرکت‌ها و کارخانه‌های طرف قرار داد نداریم، ولی به دلیل مشکلات درآمدی دولت و خزانه، امکان تخصیص اعتبار برای توزیع شیر در مدارس تاکنون ممکن نشده است و امیدواریم که این امکان به زودی فراهم شود تا ما بتوانیم حتی به تعداد کم نیز شیر را در مدارس توزیع کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آبونمان برق مدارس رایگان رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • اجرای طرح دادرس در مدارس تویسرکان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس