Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن محمدیاری در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظور تحقق اهداف مرتبط با طرح تقسیم کار ملی  برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی همسران و فرزندان زندانیان به خصوص زندانیان مواد مخدر کمیته تخصصی تشکیل و نشست‌های مشترکی نیز با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کارشناسان آن حوزه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست‌ها مقرر شد تعداد 600 نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش آموزش‌های مهارت‌آموزی و الگوهای فرزندپروری سالم، شناخت آسیب‌های اجتماعی و علل و عوامل گرایش به سوء مصرف مواد مخدر قرار گیرند.

مدیرکل زندان‌های همدان خاطرنشان کرد: ضمن آنکه خدمات حمایتی، بهداشتی درمانی، قضایی و روانشناسی برای  کارگاه‌های آموزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: در عین حال برای تامین بخشی از نیازمندی‌های خانواده بسته‌های حمایتی پیش بینی و مقرر شد که اردوهای درون استانی نیز برای فرزندان زندانیان برای  گذراندن اوقات فراغت ترتیب داده شود.

محمدیاری اظهار کرد: در این کارگاه‌ها مقرر شد از اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف از جمله شناسایی آسیب‌های دنیای مجازی، آشنایی با کسب زندگی اسلامی - ایرانی و شناخت آسیب‌های اجتماعی دعوت و بکار گرفته شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که براساس توافقنامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های همدان تاکنون تعداد یک هزار و 50 نفر از همسران و  فرزندان زندانیان تحت پوشش آموزش پیشگیری از سو ء مصرف مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: محمدیاری آسیب های اجتماعی همدان زندان طرح تقسیم کار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

اعلایی اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقمندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: جریان های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه های تربیتی هم خدمت رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6090298

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود