Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:17:35 GMT

2287 خانواده زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۶۱۰

2287 خانواده زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند

مراغه - ایرنا - مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی گفت: 2 هزار و 287 خانواده در استان زیرپوشش انجمن های حمایت از زندانیان بوده و خدمات حمایتی دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، خشایار جمشیدی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در راستای خدمات دهی به خانواده های زندانیان، 10 انجمن در این استان فعال بوده و به این خانواده ها ارائه خدمات می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 300 خانواده نیز زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
جمشیدی به توزیع سبدکالای حمایتی در بین خانواده های اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سالجاری 3ه هزار و 260 سبد کالایی در بین خانواده های زندانیان از سوی انجمن های حمایت از زندانیان توزیع شده است.
وی گفت: چهار هزار و 531 مورد نیز برای درمان و استفاده از خدمات درمانی به مراکز درمانی معرفی شده اند.
وی افزود: در راستای ارتقای اگاهی های اجتماعی نیز 122 جلسه آموزشی در قالب 388 ساعت برای 550 نفر از خانواده ها در سالجاری برگزار شده است.
مدیرکل زندان های استان با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در زندان ها در راستای اصلاح زندانیان گفت: هم اکنون حدود 2 هزار نفر از زندانیان زندان های استان با انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی موفق به حفظ یک جز تا کل قرآن شده اند.
جمشیدی افزود: در بخش حرفه آموزی و اشتغال زایی نیز امسال سه هزار زندانی در 60 رشته موفق به گذراندن دوره های حرفه آموزی و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای شده اند.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 600 زندانی نیز در داخل زندان ها در کارگاه های اشتغال زایی در زمینه های مختلفی از جمله قالی بافی، تولید کیف و کفش و جوشکاری مشغول به کار بوده و حق الزحمه دریافت می کنند.
وی با اشاره به رویکرد این سازمان در بهبود وضعیت زندان ها اضافه کرد: با وجود اینکه 55 درصد از ورودی های زندان ها دارای بیماری های جسمی هستند، این زندانیان در بدو ورود مورد پایش سلامت و درمان قرار می گیرند و آمار مرگ و میر در زندان های کشور در مقایسه با سیار کشورها بسیار ناچیز بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این کارگاه با تاکید بر آگاه سازی خانواده های زندانیان در مسائل اجتماعی گفت: خانواده ها مراقب دورشدن جوانان از کانون گرم خانواده باشند.
حجت لااسلام فریدون مطهری افزود: بهره گیری از کلاس های آموزشی و کارگاه های آگاه سازی می تواند در زمینه توانمندسازی خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی اضافه کرد: وجود عرفان های کاذب و رواج اعتیاد در بین جوانان، آسیب های پیش روی خانواده ها بوده که باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.
به گزارش ایرنا، 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای کشور که در زندان مراغه هستند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه برخوردارند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوق و قضا زندانيان آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، با هدف توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان مسؤولان اداره کل زندان‌های استان تهران، بنیاد تعاون زندانیان و شهرک‌های صنعتی تشکیل جلسه دادند.

سید حشمت الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که با توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان تشکیل شده بود، اظهار کرد: با ورود زندانی به زندان، خانواده وی دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌شوند و کمک به اشتغال آنان و تأمین معاش خانواده‌هایشان، امر ثواب است و اجر اخروی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندان‌ها و نیز وظیفه ذاتی بنیاد تعاون زندانیان، توسعه زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان به منظور پیشگیری از بازگشت آنان به چرخه جرم است.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین با مجموعه زندان‌ها همکاری می‌کنند که برابر دستورالعمل صادره از سوی بنیاد تعاون زندانیان استان، حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود و کارآفرینان بر اساس این دستورالعمل می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده حقوق واریز کنند.

وی بیان داشت: زندانیان به دو صورت کارگاهی و نشسته در داخل زندان‌ها یا کارگاه‌های سطح شهر مشغول به کار هستند، زندانیان خارج از زندان نیز با حمایت مراجع قضائی که در دوره اخیر چشمگیر بوده، پس از پایان کار نزد خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.

همچنین در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد یک ساله این مرکز گفت: در برنامه‌های سال جاری، تعداد مددجویان مورد نیاز کارگاه‌های شهرک‌های صنعتی برآورد شده، با همکاری دستگاه قضائی، آمادگی اعزام آنان را داریم.

محمدرضا تقی‌پور افزود: کارآفرینان شهرک‌های صنعتی با شرکت در این طرح، از معافیت‌های مالی و تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد: مددجویان شاغل ضمن آموزش‌های تخصصی رایگان در رشته‌های شغلی و مورد علاقه خویش، گواهینامه‌های معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند که پس از اتمام دوره حبس از این مدارک جهت ادامه آن حرفه و حتی دریافت وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه دو ساعته که سعید صادقی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان، جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز مسئولان این حوزه‌ها شرکت داشتند، مقرر شد برنامه همکاری در مورد توسعه کارگاه‌های تولیدی داخل و خارج از زندان‌ها تنظیم و ارائه شود.

کد خبر 6085025

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند