Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ مديرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران، گفت يکي از برنامه‌هاي سازمان راه‌اندازي 44 گرمخانه در 22 منطقه تهران است و بايد در هر منطقه 2 گرم خانه داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيدنجم‌الدين محمدي در گرمخانه خاوران در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال 83 نخستين گرمخانه شهر تهران به صورت سازه چادري افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي ادامه داد: با توجه به سرماي شديد آن سال‌ها و فوت چند نفر از کارتن‌خواب‌ها در شهر تهران ضرورت ايجاد گرمخانه در شهر ايجاد شد و در دستور کار شهرداري تهران قرار گرفت و در سال 85 اداره‌کل آسيب‌هاي اجتماعي شهر تهران تشکيل و موضوع کاهش آسيب و خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان در دستور کار قرار گرفت.

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران افزود: بر همين اساس گرمخانه‌هايي در محله بهمن و خاوران احداث شد و دو مرکز شبانه‌روزي نيز در مناطق لويزان و اسلام‌شهر راه‌اندازي شد.

محمدي بيان داشت: پس از غروب آفتاب بي‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها در اين مراکز حضور پيدا مي‌کنند و خدماتي از جمله حمام، غذاي گرم و جاي خواب دريافت مي‌کنند و افرادي نيز که نياز به خدمات شبانه‌روزي داشته باشند، در دو مرکز لويزان و اسلام‌شهر پذيرش مي‌شوند.

وي گفت: بعضي از افراد به صورت خودمعرف و يا از طريق گشت‌هاي سطح شهر از طريق سامانه 137 شناسايي و به گرمخانه‌ها هدايت مي‌شوند.

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اينکه گرمخانه‌ها مراکز شبانه‌روزي نيستند،‌گفت: تلاش شده است اين خدمات پيوسته و با کيفيت به مددجويان ارائه شود. در سال 88 نيز سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران تشکيل و هدف از آن تشکيل ارائه خدمات پيوسته به آسيب‌ديدگان بوده است.

محمدي بيان داشت: خدمات در سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران در سه معاونت تخصصي تقسيم و خدمات لازم ارائه مي‌شود. که از جمله اين معاونت‌ها خدمات حمايتي، توانمندسازي و رفاه است.

وي با بيان اينکه در گذشته اقداماتي در خصوص زيرساخت‌ها در حوزه خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان ايجاده شده است، تصريح کرد: اگر چه در اين زمينه فعاليت‌هايي صورت گرفته، اما زيرساخت‌ها متناسب با سرانه آسيب‌هاي اجتماعي شهر تهران نيست. ضمن اينکه در برنامه 5 ساله سوم نيز پيشنهادي از سوي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران صورت گرفته است که توجه لازم به زيرساخت‌ها جهت ساماندهي آسيب‌ديدگان اجتماعي بشود.

وي اظهار اميدواري کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي نيز از جمله بهزيستي و کميته امداد به وظايف خود در خصوص ساماندهي افراد آسيب‌ديده عمل کنند.

محمدي با تاکيد بر اين که شهرداري تهران در بحث کارتن‌خواب‌ها و افراد بي‌پناه در سطح شهر وظايفي را بر عهده دارد، گفت: ايجاد فضاي امن براي افراد آسيب ديده و بهبود وضعيت آنها مورد توجه شهرداري تهران قرار دارد.

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران افزود: يکي از برنامه‌هاي سازمان رفاه خدمات اجتماعي شهرداري تهران راه‌اندازي 44 گرم‌خانه در 22 منطقه تهران است و در واقع ما بايد در هر منطقه 2 گرم‌خانه داشته باشيم، که اين موضوع به شهرداران مناطق نيز ابلاغ شده است.

وي با بيان اين که ظرفيت گرم‌خانه‌ها در سطح شهر تهران در فصل پاييز و زمستان دو برابر مي‌شود، تاکيد کرد: يکي از دغدغه‌هاي سازمان رفاه شهرداري تهران اطلاع‌رساني به موقع به شهروندان است که اميدواريم در اين زمينه رسانه‌ها همکاري لازم را با سازمان رفاه شهرداري تهران داشته باشند.

محمدي افزود: در طول شبانه‌روز 35 گشت در سطح شهر تهران اقدام به جمع‌آوري افراد کارتن‌خواب و بي‌پناه مي‌کنند که از اين تعداد 15 گشت سيار در شب فعاليت خود را انجام مي‌دهند.

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران با بيان اين که بايد تدبيري در خصوص راه‌اندازي گرم‌خانه‌ها در سطح محلات نيز انجام شود، گفت: اين گرم‌خانه‌ها بايد در دسترس افراد باشند تا آنها به راحتي به اين مکان‌ها انتقال پيدا کنند و به طور متوسط در هر گرم‌خانه 150 کارتن‌خواب و بي‌پناه ساماندهي شود.

وي ادامه داد: با تمهيدات پيش‌بيني شده ما مي توانيم در فصل پاييز و زمستان 8 الي 9 هزار نفر کارتن‌خواب و بي‌پناه را در گرم‌خانه‌ها و مراکز بهاران در سطح شهر تهران ساماندهي و نگهداري بکنيم.

محمدي افزود: در حال حاضر 17 گرم‌خانه در سطح شهر تهران با ظرفيت‌هاي مختلف فعاليت دارند که البته ظرفيت اين مکان‌ها در فصل پاييز و زمستان دو برابر مي‌شود.

مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران گفت: مراکز بهاران در سطح محلات نيز آمادگي ارائه خدمات به افراد آسيب‌ديده دارد و اگر زماني نياز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک پروژه کارگاهی در شرق تهران خبر داد و گفت: در این حادثه ۶ نفر جان خود را از دست دادند. - اخبار اجتماعی -

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 13 و 2 دقیقه ظهر امروز وقوع یک آتش‌سوزی در سوله‌ای با چند اتاقک به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که در ادامه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: محل آتش‌سوزی یک اتاقک به مساحت 10 متر بوده که در این حادثه 6 نفر کشته و یک نفر مصدوم شده که تحویل عوامل اورژانس شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: کارگران کشته شده از اتباع بوده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی