Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:01:52 GMT

«تاریخ یونان باستان» کتاب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۶۵۵

«تاریخ یونان باستان» کتاب شد

«تاریخ یونان باستان»اثر«دیوید استاتارد» با ترجمه «شهربانو صارمی» را نشر«ققنوس» چاپ کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، زندگی شخصی یونانی‌ها می‌تواند بازگوکننده تاریخ و جامعه وسیع‌تر باشد. در این کتاب پنجاه زندگی‌نامه از این دست بررسی می‌شود. این زندگی‌نامه‌ها همچنین به دو مضمون مهم می‌پردازند که در این کتاب محوری است: پدید آمدن تاریخ‌نگاری و زندگی‌نامه‌نویسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونانیان کهن در هر دو پیشگام بودند، و اگر بگوییم آگاهی در حال توسعه از هر کدام به طریقی کمک کرد تا بسیاری از یونانیان زندگی خود را پیش برند و تاریخشان را شکل بدهند، چندان اغراق نخواهد بود.

دیوید استاتارد زندگی و حیات کسانی را که دنیای یونان را تغییر دادند در روایتی پیوسته به هم می‌بافد، از اولین فرمانروایان جبّار، پیسیستراتوس و پولوکراتس، تا بلواهای دموکراسی در دوران کلئیستنس و ظهور مقدونیه در دوران فیلیپ دوم و اسکندر کبیر و سرانجام انحطاط دنیای یونانی با ظاهر شدن روم.

این کتاب خواننده را با خود همراه می‌کند و از سیسیل به افغانستان، و از مقدونیه به اسکندریه می‌برد و با کندو کاو در دنیای ریاضیات و جغرافیا، سخنوری و تاریخ‌نگاری، نقاشی و مجسمه‌سازی، بررسی روایات تاریخی و سرّی و آثار شاعران و نمایشنامه‌نویسان و... تصویری زنده از حیات در تمامی صحنه‌های دنیای یونان باستان ارائه می‌کند.

«تاریخ یونان باستان»اثر«دیوید استاتارد» با ترجمه «شهربانو صارمی» را نشر«ققنوس» چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی هرمزگان مشهد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان بوشهر ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)