Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل صبح امروز، ۲۱ آذرماه در بازدید اصحاب فرهنگ و رسانه استان اردبیل از پیاده‌راه شیخ صفی «عالی قاپو» تصریح کرد: مطالبه شهروندان صرفا نباید مطالبه عمرانی و خدماتی باشد و برای توسعه همه جانبه شهر باید نگاهی فراتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشت چرا که مطالبه از جنس عمرانی و خدماتی آسیبی بزرگ برای توسعه شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تداوم فعالیت‌های عمرانی در خیابان عالی‌قاپو اشاره کرد و افزود: محدوده خیابان عالی‌قاپو را می‌توان به عنوان هویت اردبیل نام برد هرچند در گذشته جز یک خیابان معمولی و محل تردد خودرو‌ها قابلیت دیگری برای آن تعریف نشده بود.
شهردار اردبیل از اتمام پیاده راه شیخ صفی تا انتهای سال جاری خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه این مسیر محل تعزیه عزاداران حسینی است بدین منظور در سکو‌های پیاده‌راه المان‌های مذهبی و تاریخی تعبیه شده و نماد‌هایی که تاریخ و فرهنگ شهر را روایت می‌کنند اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در پیش ورودی پیاده راه شیخ صفی تصاویری از قدیمی‌ترین اسناد و تصاویر اردبیل به تصویر کشیده خواهد شد و در آن تابلویی که معرفی تاریخچه محلی خواهد بود نصب می‌شود.
لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه این پیاده راه می‌تواند کارکرد هنری نیز داشته باشد، افزود: هنر برای مردم است و شایسته است هنر را از سالن‌های سرپوشیده به بطن جامعه و شهر انتقال دهیم.
وی همچنین به نورپردازی و مبلمان پیاده‌راه شیخ صفی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فصل سرما فعالیت‌های عمرانی به سرعت ادامه دارد و تمام اهتمام شهرداری اردبیل ایجاد مکان فرهنگی، تاریخی و هنری در نقاط مختلف شهر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل پیاده راه عالی قاپو قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود

گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ساعی صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در خوزستان هستیم. در کشور ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد، ظرفیت‌هایی که در بخش دولتی، عمومی، خصوصی و مردمی است که اگر تمهید مناسبی صورت نگیرد، این امر می‌تواند به ضد تبدیل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: موازی کاری‌ها و کارهایی که بعضی از آنها همدیگر را خنثی می‌کنند، می‌تواند تنش و کاهش در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند اما اگر نوعی هماهنگی ایجاد شود، ساز و کارهایی برای پیشبرد آن موضوع در نظر گرفته شود، آنگاه این امر می‌تواند اتفاق مبارکی را رقم زند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استان، کشور و بالاتر از شورای فرهنگی استان، شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این بوده که ریل گذاری‌هایی را که بر اساس قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها اتفاق می‌افتد تا خردترین سطوح یعنی سطح شهرستانی انجام دهیم تا این امر بتواند در قالب نظم بالاتر و جدی‌تری به هم افزایی برسد و مشکلات کشور را حل کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر یک کار جدید در بخش فرهنگ صورت دهیم، بخش بزرگی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور حل خواهد شد؛ لذا با برکت این ریل گذاریی‌ها، قانونگذاری‌ها و سند نگاری‌ها و حل مشکل‌های در این حوزه، مردم منتفع شوند.

کد خبر 6062830

دیگر خبرها

  • پیاده روی بر پل چوبی کیاشهر و زیارت مزار دکتر محمدمعین
  • برای تأمین اعتبار با پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه ورود کنید
  • اولویت پروژه‌های عمرانی اردبیل در سال ۱۴۰۳ تکمیل پروژه‌های شاخص و اساسی است
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • افزایش ۵۰ درصدی اعتبار طرح‌های عمرانیِ راهداری استان اردبیل
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود