Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که صادرات محصولات آلمانی به ایران در ماه اکتبر (یک ماه قبل از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران) شاهد افزایش چشمگیری بوده است.

اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی دفتر آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که صادرات کالاهای این کشور به ایران در ماه اکتبر 2018 به میزان 455 میلیون دلار رسید که در مقایسه با همین ماه در سال گذشته، 85 درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم همچنین بیشترین میزان صادرات ماهانه از سال 2009 است.

خبرگزاری «رویترز» با اعلام این خبر، تحلیل کرد که این افزایش نشان می‌دهد طیف کوچک تا متوسط شرکت‌های آلمانی علی‌رغم خطر تنبیه شدن توسط آمریکا به بهانه دور زدن تحریم‌ها، تمایل دارند به تجارت با ایران ادامه بدهند.

حدود 1000 شرکت کوچک و متوسط آلمانی با تهران روابط تجاری دارند که از این میان 130 شرکت در داخل ایران نمایندگی تاسیس کرده‌اند. این در حالی است که شرکت‌های چندملیتی و بزرگ آلمانی از جمله «زیمنس» چندی پیش به بهانه تحریم‌های آمریکا از ایران خارج شدند.

«مایکل توکاس» عضو اتاق بازرگانی آلمان-ایران به رویترز گفت که شرکت‌های متوسط آلمانی بیشترین سهم در صادرات کالا به ایران را دارند. در بین این کالاها، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کشاورزی به ترتیب در صدر بیشترین میزان صادرات به ایران هستند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه 90 روزه (14 مرداد) تا 180 روزه (14 آبان) علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند