Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب گفت: با توجه به اینکه علوم اعصاب یک علم جدید با ماهیت بین رشته‌ای است، با پتانسیل همگرایی توانسته دستاورد‌های عظیمی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز هفتمین کنگره علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و علی شهبازی، دبیر علمی این کنگره گفت: هفتمین کنگره علوم اعصاب فرصت هم اندیشی میان اساتید و دانشجویان در حوزه علوم و اعصاب را فراهم کرده است و آنان نیز می‌توانند دستاورد‌های خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه علوم اعصاب یک علم جدید با ماهیت بین رشته‌ای است با پتانسیل همگرایی توانسته دستاورد‌های عظیمی را داشته باشد. کشور‌های بسیاری پروژه‌های مختلفی در این زمینه که منجر به افزایش دانش بشر و تحولی در شناخت این حوزه باشد را ایجاد کرده اند.

شهبازی در خصوص دستاورد‌های حوزه علوم اعصاب تصریح کرد: انتقال اطلاعات از حافظه حیوانات و جوان سازی و کاهش روند پیری در حیوانات که نویدبخش تغییرات بزرگی در جامعه است از دستاورد‌های علوم اعصاب محسوب می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنگره علوم اعصاب گفت: سوء استفاده از علوم اعصاب یکی از خطرات این حوزه به شمار می‌رود در حالی که کشور ایران در منطقه تلاش بسیاری کرده که در این حوزه پیشرفت کند. در حوزه علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی به دستاورد‌های خوبی نیز رسیده ایم.

وی در ادامه گفت: همچنین این حوزه مشکلات مختلفی دارد که نیازمند کمک متخصصان این عرصه است و بیماری‌هایی مانند سلامت روان، آلزایمر و اعتیاد را در حوزه علوم اعصاب می‌توان درمان کرد. نیاز به برنامه استراتژیک، کمبود نیروی متخصص، فاصله دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فنی و کمبود تحقیقات از مشکلات این حوزه به شمار می‌رود و هدفمند کردن بودجه‌ها و سیاست گذاری‌ها از اهداف این حوزه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علوم اعصاب کنگ شهبازی میان رشته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده سازمان سنجش در استان گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می‌پردازند.
فاضلی افزود: داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وی گفت: امروز دانشگاه آزاد میزبان هزار داوطلب و فردا هزار و ۳۰۰ دواطلب خواهد بود.
دوطلبان رشته علوم تجربی و ریاضی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و رشته‌های علوم انسانی زبان و هنر در حوزه دانشگاه شهرکرد به رقابت می‌پردازند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود