Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:39:45 GMT

رونق صنعت پتروشیمی با وجود تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۸۸۳

محمدی معاون وزیر نفت در حاشیه بازدید از سایت پتروشیمی خمین  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها پتروشیمی ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

محمدی افزود: با وجود اینکه در شرایط تحریم قرار داریم پتروشیمی توانسته است حدود ۱۲ میلیارد دلار محصول به خارج از کشور صادر کند و این نشان دهنده وضعیت مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برنامه بر این است که خوراک پتروشیمی خمین به موقع تامین شود.

سالانه ۱۸۵ هزار تن پروپلین ظرفیت تولیدی پتروشیمی خمین

محمد رضا دلخوش مدیر سایت پتروشیمی خمین هم گفت: ظرفیت تولیدی این واحد سالانه ۱۸۵ هزار تن پروپلین در گرید‌های مختلف است.

دلخوش افزود: این واحد تکنولوژی تولید ۱۲ گرید کامپاند را دارد که علاوه بر صادرات در مجموعه‌های داخلی کارخانجات، تجهیزات پزشکی و خودرویی کاملا قابل استفاده است.

گرید‌های معمولی پروپیلن مصارفش در کیسه و گونی بافی، فرش، موکت و تجهیزات پزشکی است.

کاظمی کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین هم گفت: خوراک این واحد سالانه ۳ هزار تن است که از پالایشگاه‌های اصفهان و شازند خواهد بودو این واحد صنعتی می‌تواند ۱۷ درصد از کل مصرف پرو پیلن کشور را تامین کند.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار و ۱۰ کیلومتری شهر خمین در سال ۹۶ آغاز شد و تا کنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بهمنی عصر دوشنبه شب در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، ضمن گلایه از صنایع مستقر در عسلویه و کنگان گفت: شهر شیرینو در قلب سازمان منطقه ویژه قرار گرفته است، جوانان بومی شیرینو در شرایطی با معضل بیکاری روبرو هستند که این شهر میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی بوده و برای اهالی سراسر کشور اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر شیرینو افزود: زیبنده این جوان‌های ما نیست در قطب اقتصادی کشور و پایتخت انرژی بی کار داشته باشیم.

وی گفت: صنعت، محیط زیست را آلوده کرده، آب و برق و… را مصرف می‌کند و همه جا را اشغال کرده است ولی مردم با مشکلات متعددی در زمینه‌های بهداشتی و سلامت، آب و برق، اشتغال و.... روبرو هستند.

وی ادامه داد: بارها از دستگاه‌های مختلف پیگیری اشتغال جوانان کرده‌ایم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.

بهمنی گفت: سندهای شهر شیرینو از سال ۹۵ مشکل صدور، تفکیک و نقل و انتقال دارد و مردم گلایه مند هستند، مردم متقاضی تشکیل کمیسیون رفع تداخل اراضی دارند.

بهمنی اضافه کرد: امنیت صنایع مدیون مردم بومی است، مردم سخاوتمندانه زمین و آب و خاک و هوا را در اختیار صنعت قرار داده‌اند و کمترین حق مردم حل مشکلات اشتغال و درمان است‌.

رئیس شورای شهر شیرینو گفت: در شهر شیرینو اسکان پرسنل زحمت کش پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس، پترو فرهنگ، باختر، پتروشیمی‌های بوشهر و … است و حداقل ترین امکانات مثل آب‌شرین‌کن، ماشین آلات شهرداری و خدمات شهری مطالبه به حق این شهر از صنعت است.

بهمنی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم آب‌شیرین‌کن‌ها توسط صنایع در کل استان بوشهر گفت: مردم این شهر در اکثر مواقع مشکل آب شرب دارند سوال اینجاست چرا به کل استان آب شیرین کن توسط صنعت تأمین خواهد شد، اما هیچ دستگاه ای برای این شهر دیده نشده است؟

بهمنی ضمن نقد عملکرد برخی از مدیران عامل صنایع جهت عدم همراهی و همکاری با ستاد مناسبت‌ها در برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی گفت: بارها شاهد بی‌خیالی و بی توجهی مدیران پتروشیمی‌های مستقر در شیرینو در خصوص مناسبت‌های ملی مذهبی هستیم، پتروشیمی بوشهر با درآمد میلیاردی چرا باید همراهی یک مراسم چند میلیونی برایش سخت باشد؟

وی گفت: توقع ما از مدیرعامل این شرکت همکاری و کمک میلیاردی به زیرساخت‌های عمرانی و شهری است با توجه به آسیب‌های که این شهر از صنعت دیده، اما می‌بینیم در هزینه‌های مناسبت‌های کوچک هم مانده است.

کد خبر 6085906

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد