Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، سامانه ای برای کمک به شفاف سازی معاملات، کاهش رانت در معاملات سازمان های دولتی و بطور کلی حرکت به سمت دولت الکترونیکی است.

«محمد عباسی» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، سامانه ای برای انجام معاملات دستگاه های دولتی در بستر وب است که همه سازمان های دولتی موظفند خریدهای جزئی و متوسط، مزایده ها و مناقصه های خود را در بستر این سامانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این سامانه در سال 89 با مصوبه هیات دولت و تحت مدیریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد و همانطور که دستگاه های دولتی باید عضو این سامانه شوند، همه اشخاص حقیقی یا حقوقی که متقاضی انجام معامله با دستگاه های دولتی هستند نیز باید عضو این سامانه باشند.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی تاکید کرد: با توجه به ارتباط گسترده این مرکز و نمایندگی های تحت پوشش با اتحادیه های صنفی، واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی و عمده تامین کنندگان کالا یا خدمات سازمان های دولتی، ثبت نام تامین کنندگان از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در 15 استان کشور به این مرکز واگذار و هم اینک اطلاعات دفاتر ثبت نام در این استان ها در سایت ستاد ایران بارگزاری شده است.
به گفته این مسئول، همه افرادی که در این سامانه عضو می شوند از امکان رصد نیازهای سازمان های دولتی اعم از کالایی یا خدماتی برخوردار می شوند و بطور کلی مهمترین مرجع رصد نیازهای سازمان های دولتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.
عباسی بیان داشت: با توجه به فعالیت دفاتر صدور گواهی امضای الکترونیکی در شبکه نمایندگی ها از سال 93 و صدور بیش از 30 درصد گواهی صادر شده در کشور در این سال ها، ظرفیت نمایندگی های مرکز برای انجام فعالیت های آموزشی و ترویجی و پیشبرد اهداف وزارتخانه کم نظیر است.
وی یادآور شد: رسالت این مرکز ارائه آموزش ها تخصصی حوزه بازرگانی و صادرات است، اما با توجه به ظرفیت ایجاد شده در کل کشور و مزیت خصوصی بودن همه نمایندگی ها، از امکان انجام سایر ماموریت های محوله برخوردار است.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزش بازرگانی که در سال 1374 ذیل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاسیس شده است، با برخورداری از 37 نمایندگی فعال در سراسر کشور به عنوان بزرگترین شبکه آموزشی حوزه بازرگانی و تجارت در ایران قلمداد می شود.
اقتصام*3065**2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سامانه ستاد شفاف سازي معاملات مركز آموزش بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است