Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: از مجموع 270 هزار واحد طرح باز آفرینی شهری در سطح کشور ، 2 هزار و 316 واحد مسکونی در این استان احداث می شود.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در ستاد بازآفرینی شهری در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: باز آفرینی شهری در سال های گذشته در سطح کشور مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در راستای اجرای این طرح حدود 36 هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی به طرح باز آفرینی شهری در سطح کشور اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: از این میزان 15 هزار میلیارد ریال کمک عمرانی و بلاعوض و مابقی تسهیلات در قالب وام 9 درصدی است.
استاندار لرستان همچنین گفت: حدود 400 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان ساخت خانه در این بافت ها تسهیلات پرداخته می شود.
خادمی با انتقاد از اینکه مسئولان حاضر در جلسه موضوعات مربوط به جلسه را بیان نمی کنند، افزود: دولت تدبیر و امید تصمیم بر کارجدی و بزرگ در حوزه خانه های موجود در بافت های فرسوده انجام دهد.
وی اظهار داشت: برای دستیابی به این اهداف زیرساخت های مورد نیاز نیز باید ایجاد شود و باید در این استان طبق برنامه اقدام مشترک تعداد خانه ها، مکان مورد نظر و مسئول اجرای این طرح مشخص شود.
خادمی با تاکید بر اینکه تکالیف دستگاه های اجرایی مربوطه در این برنامه نیز باید مشخص شود، ادامه داد: برنامه ریزی ساخت خانه ها در بافت های فرسوده باید مشخص شود.
وی افزود: در این بافت ها یا افراد منازل خود را بازسازی می کنند یا افراد توسعه گر اقدام به ساخت و ساز در زمین های مشخص شده می کنند.
استاندار لرستان گفت: زیرساخت های مورد نیاز توسط دستگاه های مربوطه یا با استفاده از اعتبار عمرانی این طرح اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سهم لرستان در این طرح مشخص شده و زمان محدود است ادامه داد:در استان های دیگر این طرح آغاز شده، در حالیکه لرستان تاکنون اقدامی انجام نداده است.
خادمی انتقاد کرد که چرا تاکنون زمین های موردنیاز توسط دستگاه های مربوطه مشخص و اعلام نشده است.
وی با انتقاد از اینکه با اینگونه اقدامات نمی توان در استان اقدام چندانی انجام داد، تاکید کرد: در صورتیکه این اعتبار در لرستان جذب نشود به استان های دیگر پرداخت می شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه ستاد باز آفرینی شهری عزم عمومی می طلبد، ادامه داد: برنامه اقدام مشترک به معنای تعامل دستگاه های مربوطه و اقدام جهادی جهت ایجاد طرح است.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي باز آفريني شهري استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان