Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:27:41 GMT

حیوان جدا شده از طبیعت، تلف شده محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۲۰۳

حیوان جدا شده از طبیعت، تلف شده محسوب می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هرکجا خرید و فروش، یا نقل و انتقال حیات وحش صورت بگیرد با جدیت تمام، بنابر قانون برخورد خواهیم کرد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر نقل و انتقال حیات وحش در باربری‌های رسمی، اظهار کرد: این باربری‌ها در صورتی که حیوانات وحشی و ممنوعه را جابه‌جا کنند، مرتکب جرم شده و با آنها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه لیست حیوانات تحت پوشش، در تارنمای سازمان حفاظت محیط زیست و کتاب قانون محیط زیست آمده است، ادامه داد: بخشی از این حیوانات وحشی یا وارداتی در شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسند که در این زمینه همکاری‌هایی با پلیس فتا انجام می‌شود و فضای مجازی نیز رصد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: شکار حیوانات بر اساس قانون از 180 هزار تومان تا 2 میلیون تومان جریمه و یا 91 روز حبس دارد. این مبلغ بنابر تشخیص قاضی تعیین می‌شود.

جمشیدیان ادامه داد: دولت مصوبه جدیدی دارد که دولت این جریمه را افزایش داده است و 5 تا 8 میلیون تومان می‌شود. این مبلغ جدای از ضرر و زیانی است که فرد متخلف باید بپردازد.

وی افزود: جریمه شکار یا جدا کردن یک یوز ایرانی از طبیعت 80 میلیون تومان است چرا که حیوانی که از طبیعت جدا می‌شود، تلف شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حیات وحش منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند