Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 147هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 90درصد خسارت سیلاب ها ناشی از ساخت وساز در حریم رودخانه ها می باشد.

به گزارش ایرنا اسماعیل نجار روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان دوره چگنی در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در حادثه اخیر سیلاب استان های گیلان و مازندارن بیش از 275پل تخریب شد که باید ساخت و ساز و نظارت مورد تاکید قرار گیرد و مهندسین ناظر بیش از پیش به این مهم توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اساس کار ما پیشگیری است و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اساس سیاست را پیشگیرانه تعیین کرده است افزود: باید در شرایط بحران در کوتاهترین زمان امدادرسانی انجام شود و اکیپ های مورد نظر باید در آمادگی کامل باشند.
وی ادامه داد: بحران یعنی یک پدیده آنی اتفاق بیافتد و جامعه ای را تحت تاثیر قرار می دهد و تا بازگشت به شرایط عادی دولت نظارت کند اما عدالت ما را بحران تعیین می کند و ممکن است در منطقه بحرانی اعتباری بیشتری تعلق گیرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سرمای اردیبهشت امسال منجر به از بین رفتن 750هزار هکتار باغ در کشور شد که این موضوع اشتغال و امنیت غذایی را به مخاطره انداخت همچنین گردش مالی بسیاری از بین رفت.
نجار همچنین افزود: 90میلیون دلار اعتبار پس از حادثه پلاسکو برای تجهیزات و امکانات آتش نشانی تایید شد اما نمی دانم تاکنون محقق شده یا نه و نیاز به پیگیری دارد.
نجار اضافه کرد: در این حادثه مردم هم مقصر بودند چراکه 670واحد تولیدی با 51سال درآمد اگر تنها نیم درصد از درآمد خود را صرف ایمنی می کردند این اتفاق نمی افتاد.
به گفته وی چهار میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های حوزه آبخیزداری در سطح کشور اختصاص یافت.
به گفته وی 45 ماه است که قانون لایحه دایمی شدن سازمان مدیریت بحران در مجلس بلاتکلیف است و قانون بیمه حوادث نیز بین شورای نگهبان و مجلس معطل مانده که در صورت تعیین تکلیف بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود.
3210/7264/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران اسماعيل نجار آبخيزداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد