Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@13:23:06 GMT

طبیعت بیجان‌ امانی به سان فرانسیسکو رفت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۴۲۳

به گزارش ایلنا، گالری مارچ سان فرانسیسکو از اول دسامبر ۲۰۱۸ پذیرای سری دوم طبیعت بیجان‌های حجت امانی هنرمند معاصر ایرانی شده است. این نمایشگاه تا آخر سال ۲۰۱۸ ادامه دارد و در آن ۱۵ اثر در ابعاد مختلف (از ۶۰ در ۶۰ سانتی متر تا دو در یک متر) همگی مربوط به سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شده است.

امانی درباره ویژگی‌های این نمایشگاه و دلیل تمرکز خود بر طبیعت بیجان در این آثار گفت: سنت طبیعت بیجان در ایران متفاوت از طبیعت بیجان در نقاشی غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از دوره قاجار به بعد نگاه ویژه‌ای به مقوله طبیعت بیجان داشته‌ایم. البته قبل از آن در دوره صفویه هم   نگاه به طبیعت بیجان در نقاشی ایرانی وجود دارد؛ با این حال بیشتر برای پر کردن فضای تابلو است. در نگارگری ما این «طبیعت بی‌جان» شامل  اشیای تک افتاده‌ای در گوشه و کنار اثر است. از دوره قاجار ما شاهد نگاه ویژه به طبیعت بیجان به عنوان یک اثر مستقل هستیم. این نگاه ویژه با شاگردان کمال الملک ادامه و کمال یافت. این نمایشگاه با این فکر شکل گرفت. در واقع بازسازی طبیعت بیجان ایرانی با رگه‌های نئو پاپ است.

او درباره سابقه پرداخت به طبیعت بیجان در کارهای خود اضافه کرد: شروع توجه به طبیعت بیجان در بعضی از کارهای قبلی‌ام بود با این حال در این مجموعه به صورت مستقل روی این موضوع کار کرده‌ام.

به گفته این نقاش، پیش از این از همین مجموعه موزه مونیخ نیز از او کار خریده است؛ ضمن این که  دو اثر از این مجموعه در موزه ویلیام بنتون نیویورک نگهداری می‌شود.

این هنرمند ۴۰ ساله که نمایشگاه‌های متعددی در جهان برگزار کرده، سال‌ها پیش نمایشگاهی در لندن برپا کرد که منتقدان زیادی از جمله ادوارد لوسی اسمیت منتقد برجسته بریتانیایی به بازدید از آن  آمدند و بر آثار او نقد نوشتند. او در مقطعی از فعالیت هنری‌اش، تمرکز خود را از هنرهای سنتی به سمت هنرهای جدید چرخاند تا جایی که مجله «آرت رادار» آمریکا درباره‌اش نوشت: امانی هنرمندی چند وجهی است که با مدیاهای گوناگون کار می‌کند؛ خواه نقاشی یا عکاسی یا خوشنویسی و گاه ترکیب آنها. کارهایش برای مخاطبان قابل شناسایی و دارای هویت ایرانی‌اند و برخلاف بسیاری از هم نسلانش با نگاهی مثبت به فرهنگ ایرانی می‌نگرد. آثار او که در مرز نقاشی، عکاسی، تصویرسازی و چیدمان ایستاده‌اند، گاه با هنر محیطی همپوشانی دارند، گاه با پرفورمنس. روش هنری او را هم «پروسس آرت» و «پسا نئو پاپ» نام گذاری کرده‌اند.

آخرین نمایشگاه انفرادی امانی در ایران دی ماه ۹۶ در گالری شهر کتاب فرشته برگزار شد و «خیال مشترک» نام داشت. «خیال مشترک» ادای دینی بود به زنان عشایر که بدون هیچ نقشه‌ای از خیال خود می‌بافند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشگاه گالری طبیعت بی جان سان فرانسیسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برگزار شد.

وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی ایران از جمله خانواده پهپادهای مهاجر، پهپاد بردبلند غزه، موشک‌های ضد زره دهلاویه، سامانه‌های پدافند هوایی، سلاح‌های فردی و صنایع جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

کد خبر 6084474 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • نمایشگاه خوشنویسی سپهر سهراب + فیلم
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد