Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:47:26 GMT

زيرساخت‌هاي ديجيتالي کليد بقاي شرکت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۴۶۲

زيرساخت‌هاي ديجيتالي کليد بقاي شرکت‌ها

خبرگزاري آريا - کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند طي دو دهه آينده تمامي شرکت‌ها مجبور به گذار به سمت ديجيتالي شدن هستند و حتي در اين دوره سفرهاي ديجيتال براي افزايش کيفيت تجربه مشتريان و کارکنان، شکل خواهد گرفت. شرکت‌هايي که از اين مرحله عبور نکنند محکوم‌به نابودي هستند.
گذار به دنياي ديجيتال اجتناب‌ناپذير است
کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند طي دو دهه آينده تمامي شرکت‌ها مجبور به گذار به سمت ديجيتالي شدن هستند و حتي در اين دوره سفرهاي ديجيتال براي افزايش کيفيت تجربه مشتريان و کارکنان، شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌هايي که از اين مرحله عبور نکنند محکوم‌به نابودي هستند.
برخي از کارشناسان اعتقاد دارند که همه شرکت‌ها طي 20 سال آينده به‌واسطه يکي از دو شکل متفاوت سفرهاي ديجيتال، به سفرهاي کار خواهند رفت. به اعتقاد کارشناسان، اين سفرها اجتناب‌ناپذير بوده و به دليل رقابت بين شرکت‌ها و هزينه‌هاي کمتر، تنها گزينه پيش روي شرکت‌ها خواهد بود. در حقيقت درباره وقوع اين رويدادها هيچ ترديدي وجود ندارد و سؤال تنها درباره زمان وقوع آن‌ها است.
به‌هرحال روي، نتيجه يا خروجي بالقوه اين شرايط تنها يک جنبه از دنياي ديجيتال است که برخي مديران گاهي در مورد آن اشتباه کرده و درک درستي از آن ندارند که درنتيجه پروژه‌هاي آن‌ها با طرح‌هاي شکست‌خورده به پايان مي‌رسد؛ بنابراين، بياييد تصورات نادرستي را در اين حوزه مشخص کرده و به آنچه در مورد سفرهاي ديجيتال پرداخته و انواع نتايجي که شرکت‌ها مي‌توانند از اين تجربه به دست بياورند مشخص کنيم تا نحوه عملکرد سامانه‌هاي ديجيتال به تصوير کشيده شود.
هدف و نتايج سفرهاي ديجيتال
هدف شرکت‌هايي که سفرهاي ديجيتال را انجام مي‌دهند، بهبود تجربيات کاربران (مشتريان، کارکنان و شرکا) با استفاده از فنّاوري‌هاي ديجيتال است. قدرت ارتقاء تجربه مشتريان، کارمندان يا شرکا تا حد زيادي بر نحوه رقابت شرکت‌ها تأثير مي‌گذارد. اين تأثيرگذاري به حدي است که شرکت‌ها يا ملزم به انجام آن کار و تسليم شدن در برابر آن فناوري بوده يا محکوم‌به نابودي هستند.
شرکت‌ها مي‌دانند که به‌ناچار نياز به بهبود اين تجربيات براي بقا و تداوم حيات خود خواهند داشت. يک موضوع اصلي که باعث مي‌شود سفرهاي ديجيتال اجتناب‌ناپذير باشد، اين است که سفرهاي ديجيتال فرآيندي است که به‌طور چشمگيري باعث افزايش کارايي و کاهش هزينه‌ها شده و علاوه بر آن افزايش رقابت را در پي دارد.
پروژه‌هاي ديجيتال: پروژه‌هايي هستند که هزينه‌ها را کاهش و سرعت عمل را بيشتر مي‌کنند. اين پروژه‌ها از طريق استفاده از فن‌آوري‌هاي ديجيتال موجب افزايش کيفيت در مدل‌هاي عملياتي و تجاري خواهند شد.
تبديل ديجيتال: برنامه‌هايي که اهداف کسب‌وکار را به‌طورمعمول در حوزه‌هاي تجربه مشتري، تجربه کارکنان، تجربه شرکا يا مدل‌هاي کسب‌وکار با استفاده از فن‌آوري‌هاي ديجيتالي تغيير مي‌دهند، تغيير ديجيتالي تعريف مي‌شوند.
پروژه‌هاي ديجيتال مي‌توانند تنها به افزايش ارزش منتهي شده و تحولات ديجيتال مي‌تواند ارزش‌هاي عالي را به دست آورند. براي درک بهتر اين تفاوت، مي‌توانيد شرکت خود را به يک دوچرخه دنده‌اي تشبيه کنيد که داراي 10 دنده است و قطعاً اگر اين دوچرخه را تبديل به يک دوچرخه با 12 دنده کنيد، عملکرد آن بهبود خواهد يافت. اين حالت مي‌تواند ارزشمندتر از افزايش ارزش‌افزوده شرکت‌ها باشد.
اين کار، سرعت دوچرخه شمارا بهبود قابل‌توجهي مي‌دهد، اما محدوديت‌هاي دوچرخه را به‌عنوان وسيله حمل‌ونقل تغيير نخواهد داد. حال فرض کنيد اگر در شرکت شما، يک موتور روي دوچرخه نصب شود. به‌اين‌ترتيب محدوديت‌ها حذف‌شده و ارزش آن وسيله نقليه بسيار بيشتر خواهد شد. اين فرايند يعني موتوردار کردن دوچرخه کاري متفاوت محسوب شده و مي‌تواند به ارزش عالي منجر شود.
در هنگام تبديل ديجيتال چه اتفاقي مي‌افتد؟
بهتر است به‌طور دقيق‌تري به آنچه در تحولات ديجيتال اتفاق خواهد افتاد، بنگريم. در طول 19 ماه گذشته، گروه Everest 12 به مطالعه سفرهاي مختلف ديجيتال پرداخته و بر اساس اين مطالعات مشخص شد که شرکت‌ها دو وظيفه اصلي را در تحول ديجيتال بر عهده‌ دارند که شامل مونتاژ و ارتقاء يک پلت فرم ديجيتال است.
ترجمه: احسان محمدحسيني
منبع: forbes - سيناپرس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد