Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، حمیدرضا رحمانی پیش بینی کرد: با میانگین عملکرد 6 تن در هکتار، امسال 3 هزار و 100 تن شبدر در شهرستان بابلسر تولید شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به توزیع 7 هزار و 815 تن بذر شبدر رقم برسیم و لاکی میان کشاورزان این شهرستان گفت: این گیاه قادر به تأمین نیازهای آبی خود از بارندگی ‌های پاییزی و زمستانی بوده و به‌ عنوان یک محصول کم هزینه، نیازی به صرف وقت و نیروی چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا رحمانی افزود: کشت شبدر علوفه‌ای نیاز دام‌ ها را در فصول پاییز و زمستان تأمین و موجب تقویت و حاصلخیزی خاک و نیز کاهش مصرف کودهای ازته داشته و به‌ عنوان کشت دوم در زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر کشت می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شبدر برسیم لاکی علوفه دامی بابلسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۴۵ هزار هکتار گندم و ۶۰ هزار هکتار انجام شده است و ۱۸ هزار هکتار زمین از نظر آفت سن و ۱۴۵۰ هکتار از حیث بیماری قارچی زنگ زرد، پاکسازی شد.

کامران پیرزادی در حاشیه بازدید از مزارع تحت کشت خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل داشت شبکه‌های مراقبت ما با توجه به اهمیت اقدامات و مبارزات به موقع، در حال رصد و پایش عوامل خسارت‌زا در سطح اراضی کشاورزی استان هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان تشریح کرد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین، مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد و نیاز است به محض مشاهده علائم برای جلوگیری از اپیدمی بیماری از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات استفاده شود.

وی گفت: عوامل اجرایی با در نظر گرفتن اینکه براساس آمار سازمان جهانی فائو، عوامل خسارت زا می‌توانند ۴۰ درصد به محصولات تولیدی آسیب بزنند، در ۶۹ شبکه‌ی مراقبت و با ۴۱۸ نفر کار پایش مزارع استان را انجام می‌دهند.

پیرزادی افزود: کار تشخیص به موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز و همچنین اعلام زمان صحیح مبارزه با آن‌ها وتوسعه سمپاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ابراز خرسندی کرد: بنابر توصیه‌های صورت گرفته به کشاورزان تاکنون هیچ خسارتی از بیماری زنگ زرد نداشتیم چرا که با دیدن اولین بوته قارچی آن را گزارش می‌دهند تا سریعاً سمپاشی صورت بگیرد.

پیرزادی تصریح کرد: در مزرعه تحقیقاتی سراب نیلوفر از طرف مرکز تحقیقات ارقام جدید کاشته می‌شود تا آن‌ها را از لحاظ عملکرد و مقاومت نسبت به بیماری‌ها بررسی و با توجه به پایداری جهت کاشت در سطح مزارع استان به کشاورزان توصیه شوند.

به گزارش ایمنا؛ روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 745284

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد