Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:16:48 GMT

۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی کردی ارسال شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۵۹۲

۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی کردی ارسال شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، جلال قلعه شاخانی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در بخش های مسابقه و جانبی برگزار می شود، اظهارداشت: بخش مسابقه شامل آواز و نوازندگی و جانبی هم شامل گروه نوازی است.

وی با اشاره به اینکه بخش آواز و نوازندگی شامل آوازهای موسیقی کُردی، سازهای بادی، سازهای زهی و سازهای کوبه ای است، افزود: این بخش در رده های سنی ۱۴ تا ۱۷ سال، ۱۸ تا ۲۲ سال و ۲۳ تا ۲۸ سال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بخش آوازهای موسیقی کُردی، اجرای مقام، بیت، لاوک، حیران، سیاوچمانه، آوازهای خانواده گورانی و یا دیگر آوازهای رایج در سنت موسیقایی منطقه شرکت کننده را در بر می گیرد.

قلعه شاخانی از ارسال ۸۱ اثر در بخش آواز و نوازندگی و ۲۰ اثر هم در بخش گروه نوازی به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و یادآور شد: آثار رسیده شامل سازهای دیوان، تنبور، دوتار، تنبک، سُرنا، نرمه نای، دوزله، دهل، دایره و آواز است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و همراهی مجموعه جوان و کارآفرین کوباک برگزار می شود، بیان کرد: همکاری بخش خصوصی در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به ایجاد نشاط، طراوت و تازگی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بعد از بررسی و داوری آثار در بخش بازبینی، آثار منتخب برای بخش پایانی و مسابقه ای این جشنواره معرفی می شوند.

گفتنی است هفتمین جشنواره موسیقی کردی در دو بخش مسابقه، شامل آواز و نوازندگی و بخش جانبی شامل گروه نوازی در روزهای ۲۶ تا ۲۸ دی ماه در سنندج برگزار می شود.

کد خبر 4483007

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان سنندج موسیقی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد