Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرناپلاس- بخشدار جزيره هرمز با اعلام خبر واگذاري 20 هکتار از اراضي جزيره کوچک هرمز به دانشگاه آزاد اسلامي مي‌گويد: در حال بررسي موضوع هستم. واگذاري اين زمين‌ها به دانشگاه آزاد اسلامي کاملا غيرقانوني است. آقاي استاندار فرمودند: اسناد واگذاري بايد باطل شود و ما مجدانه پيگير ابطال آن هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجدالدين حسيني، بخشدار جزيره هرمز درباره اخباري مبني‌ بر واگذاري زمين و ساخت‌و‌ساز در اين جزيره به ايرناپلاس مي‌گويد: مواردي از جمله دانشگاه آزاد بود است. دانشگاه آزاد اسلامي با فازهاي آتي که دنبال مي‌کند، حدود 10 تا 11هکتار زمين در بندرعباس با 600 هزار نفر جمعيت در اختيار خواهد داشت. با اين حال، 20 هکتار از زمين‌هاي جزيره هرمز به شکل غيرقانوني به نام اين دانشگاه سند خورده است.
حسيني در پاسخ به اينکه زمين‌ها از سوي کدام نهاد به دانشگاه آزاد اسلامي واگذار شده يا مجوز گرفته است در گفت‌وگو با ايرناپلاس بيان مي‌کند: بايد اسناد و مدارک آن بررسي شود و از آنجايي که من تازه اين سمت را تحويل گرفته‌ام، در حال بررسي موضوع هستم. واگذاري 20 هکتار زمين در جزيره هرمز با 6هزار نفر جمعيت به دانشگاه آزاد اسلامي کاملاً غيرقانوني است. چراکه برنامه‌ها و کاربري اين اراضي در طرح جامع توسعه جزيره مشخص نشده است. آقاي استاندار فرمودند اسناد واگذاري بايد باطل شود و ما مجدانه پيگير ابطال آن هستيم.
بخشدار هرمز در پاسخ به اينکه آيا شواهدي از ساخت و ساز يا ويلاسازي در جزيره مشاهده کرده‌ايد يا نه مي‌گويد: خير! اگر چنين اتفاقي بيفتد ما مطلع مي‌شويم. ضمن اينکه من از مردم تنها مطالبي درباره واگذاري زمين شنيده‌ام.
**اولويت فعاليت در هرمز با بومي‌هاست
وي درباره اينکه «مرجع صدور مجوز براي ساخت و ساز در اين جزيره کيست»، توضيح مي‌دهد: مجموعه منابع طبيعي، ميراث فرهنگي و اداره محيط زيست و ما هم وظيفه نظارت بر آن‌ها را داريم.
حسيني ادامه مي‌دهد: از آنجايي که جزيره هرمز کوچک و مجموعاً 42 کيلومتر مربع است و واگذاري زمين براي فعاليت اقتصادي و طرح‌هاي توسعه به غيربومي‌ها در سند توسعه جزيره تعريف نشده است، من با صدور مجوز براي غيربومي‌ها مخالفم. اين جزيره بايد براي بسط گردشگري مورد استفاده قرار گيرد. براي اين امر هم بومي‌ها در اولويت قرار دارند، در غير اين صورت امور به غيربومي‌ها واگذار مي‌شود.
بخشدار هرمز درباره خبر ساخت ويلا توسط يکي از آقازاده‌ها در پوشش پرورش ميگو در سواحل اين جزيره مي‌گويد: اين خبر را از شما و برخي از مردم شنيده‌ام، اما از صحت آن اطلاعي ندارم.
وي در واکنش به اينکه جزيره هرمز آنقدر بزرگ نيست که اموري از اين دست مخفي بماند، به خبرنگار ايرناپلاس اعلام مي‌کند: بله هرمز جزيره بزرگي نيست، اما اداره‌هاي سطح استان آنقدر زياد هستند که هر نهادي بخواهد بخش‌هايي از آن را واگذار کند يا مجوزي درباره فعاليت در آن بدهد. مواردي بوده است که فردي با مجوز استانداري و نهادهاي مربوطه به جزيره آمده، اما زمان شروع پروژه ما متوجه شديم زمين پيشتر به فردي واگذار شده است، به همين جهت من نمي‌توانم با اطمينان درباره موضوع اظهارنظر کنم.
حسيني با اشاره به اخبار صدور مجوز براي پرورش ميگو در جزيره هرمز، مي‌افزايد: اگر فردي بخواهد اقدام به پرورش ميگو در سطح وسيع در جزيره کند، درخواست او بايد با توجه به سند توسعه جزيره هرمز که دو سال از عمر تدوين آن مي‌گذارد بررسي شود. اگر اين سند اجازه چنين کاري دهد، ما تابع آن هستيم، اگر
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان خاش گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تامین شد.
صاحب گل صالحی افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است