Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:43:23 GMT

قرآن انسان را به‌عنوان امانتدار خدا معرفی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۶۴۶

قرآن انسان را به‌عنوان امانتدار خدا معرفی می‌کند

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن انسان را به‌عنوان موجودی که امانتدار خداست، معرفی می‌کند و این امانتداری نیز اختصاص به انسان دارد؛ چرا که همه موجودات جهان آفرینش به جز انسان از پذیرش آن سرباز زده‌اند.
وی افزود: از نظر قرآن انسان دارای آن چنان ارزشی است که حیات یک انسان مساوی است با حیات همه انسان‌ها و مرگ یک انسان مساوی است با مرگ همه انسان‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استناد به آیه 70 سوره اسراء بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم و او را در خشکی و دریا به حرکت درآوردیم و به آن‌ها از روزی‌های پاکیزه بخشیدیم و بر بسیاری از مخلوقات خود او را برتری دادیم.
حجت‌الاسلام همزبان، ضمن بازگو کردن پیامدهای بهره‌گیری از نیروی خِرَد در زندگی انسان ادامه داد: انسان با نیروی خِرَد خود می‌تواند به زندگی خود سرو سامان بخشیده و موجودات عالم را به استخدام در آورد و جهت منافع خود از آن‌ها استفاده کند.
این استاد حوزه و دانشگاه‌ یادآور شد: انسان از ملائکه برتر نیست یعنی برتری ذاتی ندارد، اما اگر بخواهد می‌تواند از امکانات و استعدادهای وجودی خود استفاده کرده و از ملائکه برتر شود.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می‌فرمایند: هيچ چيزى نيست كه بتوان از هزار همتاى خود بهتر باشد، مگر انسان.
حجت‌الاسلام همزبان، تکالیف الهی را امانت خدا دانست و تأکید کرد: منظور از امانت تکالیف الهی است که اطاعت و عمل به آن موجب سعادت و سرپیچی از آن موجب شقاوت می‌شود و هر فردی که تکالیف الهی را بپذیرد و به آن عمل کند داخل بهشت می‌شود و هر که از انجام آن سرباز زند روانه جهنم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود