Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز – ايرنا- معاون امور اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: سامانه پيشخوان مجوزهاي کشور (دادور) پنجره واحد ارائه خدمات به سرمايه گذاران است که موجب از بين رفتن مراجعات افراد به دستگاه هاي مختلف مي شود.

حسين مير شجاعيان چهارشنبه در آيين رونمايي از سامانه پيشخوان مجوزهاي کشور در استان فارس افزود: اين سامانه به آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

g4b.ir نه تنها مرجعي براي صدور مجوز است بلکه پاسخگوي سوالات است و همچنين نسبت به ارائه مشاوره به فعالان اقتصادي اقدام خواهد کرد.
وي اضافه کرد: فضايي ايجاد شده که فعالان اقتصادي براي کسب و کار تنها به يک مکان مراجعه کنند و تمام استعلام هايي که بايد گرفته شود از اين مرجع دريافت شود البته تمام درخواست ها از يک مرجع به ساير دستگاه ها ارسال خواهد شد به گونه اي که اين فضا پنجره اي واحد براي ارائه خدمت به سرمايه گذاران خرد و کلان است.
او همچنين بيان کرد: اگر فردي دچار مشکل در روند دريافت مجوز شود مي تواند با مراجعه به قسمت شکايت نسبت به ثبت مشکل اقدام کند و بر اساس قانون اين شکايت ها به بالاترين مقام اجرايي در هر استان که استانداران هستند همچنين بالاترين مقام دستگاه صادرکننده مجوز و همچنين شوراي رقابت ملي ارجاع داده خواهد شد.
ميرشجاعيان اظهارداشت: استفاده از سياست هاي پولي و مالي از روش هايي است که دولت ها براي تعادل بخشي به اقتصاد در دستور کار خود قرار داده بودند اما با شروع تحريم ها يکي از راهکارهايي که موجب بهبود شرايط اقتصادي در کشور شد استفاده از سياست بهبود فضاي کسب و کار است.
وي درباره الکترونيکي کردن دولت نيز گفت: بخش خصوصي يکي از اصلي ترين بخش هايي است که توانسته خدمات مورد نياز مردمي را در کوتاه ترين زمان به مردم ارائه و با استفاده از فضاي تبادل اطلاعات نسبت به پياده سازي خدمات در اين فضا اقدام کند اين در حالي است که در حوزه الکترونيک سازي دولت تنها 10 درصد پيشرفت صورت گرفته است.
معاون امور اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي درمورد حجم دريافت استعلام ها در کشور نيز بيان کرد: قوه قضاييه ، وزارت اقتصاد و دارايي، نيروي انتظامي ، اتاق اصناف و وزارت کشور بيش از 68 درصد استعلام هاي کشور را صادر و اتاق اصناف، وزارت جهاد کشاورزي ، وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت صنعت ،معدن و تجارت نيز 75 درصد استعلام هاي کشور را دريافت مي کنند و اين سامانه کمک خواهد کرد علاوه بر حذف کاغذ روند دريافت استعلام ها تسريع شود.
ع.پ / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: ١٠٠ هزار واحد صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند.

به گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادي و دارایی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: طبق قانون ١٠٠ هزار واحد صنفی باید از درگاه ملی مجوز‌ها شناسه یکتا دریافت نمایند.

وی افزود: کلیه اصناف و فعالان اقتصادی باید تا تاریخ ٢٥ اردیبهشت ماه با مراجعه به این سامانه شناسه یکتا دریافت کنند و در غیر این صورت از دریافت برخی خدمات دولتی و تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد.

او اظهار کرد: از طریق این سامانه کلیه مجوز‌های کاغذی، حذف و تبدیل به مجوز‌های الکترونیکی خواهد شد و فرآیند صدور مجوز‌ها بسیار تسهیل شده است. 

سلطانی نژاد هدف از این کار را شناسایی فعالان اقتصادی واقعی و حمایت از کسب و کار‌های قانونی و مشروع است.

مدیر کل امور اقتصادي و دارایی استان کرمان گفت: از مجموع ١٠٩ هزار صنف فعال در استان کرمان تا کنون ٩ هزار شناسه یکتا در استان صادر شده و از همه اصناف می‌خواهیم تا با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها تا زمان مذکور نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نمایند.

وی رتبه کرمان را در اخذ شناسه یکتا، رتبه ٢٨ کشور اعلام کرد و افزود: كليه اصناف باید در این خصوص مشارکت کنند؛ زیرا این خدمت در جهت تحقق دولت الکترونیک است.

او در پایان گفت: پارسال در مجموع ٤٤ هزار و ٥٩٩ مجوز و طی سالجاری ٤ هزار و ٨٧٣ مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها برای مردم استان کرمان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین