Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری جذب دانش آموزان دختر در مراکز شبانه روزی از اولویت های این اداره کل بوده و با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی نامدار روز چهارشنبه در دوره آموزشی توانمند سازی سرپرستان مدارس شبانه روزی استان اظهار داشت: متوازن شدن تعداد دانش آموزان دختر و پسر در دوره متوسطه یکی از موفقیت های بسیار مهم این معاونت در سال تحصیلی جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تلاش های انجام شده و برای نخستین بار تعداد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه استان حدود 2.5 درصد با هم تفاوت دارد و این مهم نشان دهنده جذب حداکثری دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه عمده دانش آموزان دختر تارک و بازمانده از تحصیل در مناطق کم تر توسعه یافته اتفاق افتاده است، گفت: بار سنگین جذب دانش آموزان دختر تارک تحصیل بر عهده سرپرستان خوابگاه های مدارس شبانه روزی است.
وی با اشاره به تحصیل هفت هزار و 231 دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی استان در سال تحصیلی جاری گفت: این تعداد دانش آموز در 136 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.
نامدار به تغذیه و بهداشت در مدارس شبانه روزی نیز اشاره کرد و افزود: سرپرستان مدارس شبانه روزی پدران و مادران معنوی دانش آموزان خوابگاهی هستند و باید نسبت به تغذیه و بهداشت آنان حساس باشند.
وی از تهیه و چاپ کتابی با عنوان خاطرات سرپرستان خوابگاه مدارس شبانه روزی توسط معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در این کتاب سرپرستان مدارس شبانه روزی استان به بیان خاطرات ارزشمند دوران خدمت خود می پردازند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این دوره آموزشی با بیان اینکه تربیت دانش آموز باید در اولویت قرار گیرد، گفت: غفلت از مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان مدارس شبانه روزی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
افشین خوشگوار از سرپرستان خوابگاه های مدارس شبانه روزی استان خواست بیشترین وقت خود را صرف تربیت و پرورش دانش آموزان در زمینه های مختلف کنند.
کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی آموزش و پرورش کردستان نیز درباره این دوره آموزشی گفت: این دوره 16 ساعته از جمله کمک های اولیه توسط فوریت های پزشکی، آموزش مقابله با حوادث توسط آتش نشانی و خدمات ایمنی، موارد مربوط به مقابله با بحران، امداد و نجات توسط هلال احمر است.
کارگاه توانمند سازی سرپرستان مدارس شبانه روزی استان کردستان روز چهارشنبه با حضور 200 نفر از سرپرستان این مدارس در سنندج برگزار و شرکت کنندگان با نحوه مقابله با حوادث، بحران، بهداشت فردی، روانی و بلوغ دانش آموزان آشنا شدند.
7348/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانش آموزان دختر كردستان مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند