Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:56:17 GMT

اولویت اصلی استان فارس بهبود فضای کسب و کاراست

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۷۰۶

اولویت اصلی استان فارس بهبود فضای کسب و کاراست

شیراز- ایرنا- سرپرست استانداری فارس گفت: اولویت اصلی استان فارس بهبود فضای کسب و کار و یکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی نیز تسریع روند اشتغال زایی در استان با توجه به جایگاه استان فارس در کشوراست.

یدالله رحمانی چهارشنبه در آیین راه اندازی پیشخوان مجوزهای کشور در استان فارس گفت:تسریع در روند سرمایه گذاری در استان فارس باعث شده تا علاوه بر این که شاهد جذب قابل توجهی از سرمایه گذاری های بخش خصوصی باشیم، بتوانیم رتبه اشتغال استان فارس را بهبود دهیم و از رتبه 21 در سال 94 به رتبه 5 کشور طی سال 96 برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی از دغدغه های اصلی دولت است و بر اساس تکلیفی که به وزارت اقتصاد و دارایی محول شده است در این جهت برنامه ریزی داشته باشیم و سامانه پیشخوان مجوز های کشور ابزاری است که در این زمینه طراحی شده و بسیار کمک خواهد کرد تا شاهد تسریع در روند جذب سرمایه های سرمایه گذاران و همچنین صدور سریع تر مجوزهای کسب و کار در دستگاه های اجرایی باشیم.
رحمانی عنوان کرد: خیلی از مسائلی که در حوزه حقوق شهروندی قرار گرفته است با استفاده از این سامانه کاربردی تر خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری افراد به دستگاه های مختلف و دریافت استعلام های مختلف از بین خواهد رفت و این موضوع به عنوان یکی اهداف دولت در روند پیاده سازی دولت الکترونیک مطرح شده است.
او گفت: با کاهش زمان دریافت استعلام ها، سرمایه گذاران امکان تمرکز بر تسریع روند عملیات عمرانی پروژه ها را خواهند داشت و این موضوع باعث خواهد شد زمان بهره برداری از پروژه ها به شدت کاهش و سرعت ایجاد شغل در استان افزایش یابد.
رحمانی اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در روند دریافت مجوز به مشکل برخورد کردند نیز می توانند با ارائه شکایات از طریق سامانه پیشخوان مجوزهای کشوری اقدام کنند البته این سامانه نه تنها در زمینه دریافت مجوز و شکایات فعالیت دارد بلکه مشاوره به فعالان اقتصادی نیز یکی از برنامه هایی است که در روند فعالیت این سامانه قرار دارد.
سرپرست استانداری فارس متذکر شد: فرمانداران و تمام دستگاه های اجرایی مکلف هستند ضمن آشنایی با این سامانه فعالیت های خود را در این پیشخوان انجام دهند تا شاهد کاهش زمان رسیدگی به درخواست ها باشیم.
ع.پ / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استانداري فارس سرمايه گذاري اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سه طرح در جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزارشد.

 در این جلسه روند سرمایه‌گذاری و درخواست های سرمایه گذاری طرح تولید تریلرهای سنگین کمرشکن و کامیون های باری و کشنده، طرح احداث آزمایشگاه جامع واحد استاندارد و طرح تولید پلی سیلیکون بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستور لازم برای تسهیل در روند این سه طرح سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • تصویب سه طرح در جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت