Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت قیمت گذاری شیر خام با بیان اینکه با وجود ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری شیرخام کماکان قیمت فرآورده های لبنی کاهش نیافته است، اظهار کرد: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران 2000 تومان تعیین و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری لبنیات و فرآورده‌های لبنی پیگیری‌ها برای رعایت نرخ‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد. بر اساس نرخ جدید دو هزار تومانی هر کیلوگرم شیرخام، باید قیمت لبنیات و فرآورده های لبنی پرمصرف مشخص شود که البته اکنون قیمت محصولات لبنی در بازار بیش از برآوردهایی است که باید باشد.

حجتی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عبور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از مرز ۱۲ هزارتومان در بازار خاطر نشان کرد: ارزیابی های ما و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد و عرضه این محصول با قیمت هایی بیش از این، اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از نوسان در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، در حال عرضه ذخایر مرغ منجمد به بازار هستیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وزیر جهادکشاورزی ارایه کارت ملی برای دریافت گوشت منجمد در شبکه های مجازی گفت: این اقدام برای مدیریت و محدودیت در عرضه گوشت منجمد یارانه ای است زیرا عده ای گوشت منجمد یارانه ای را دریافت و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند. این محدویت برای پوشش جمعیت بیشتر است.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود